Fallout 4 – 10 porad na początek

Fallout 4 pomimo archaicznej rozgrywki to niewątpliwie dobra gra, która wyrwie Wam z życiorysu niemal 100 godzin. Przedstawiam Wam 10 porad, dzięki którym szybciej i łatwiej przebrniecie przez ten tytuł.

1) Nie przejmujcie się bulidem.

Fallout 4 niemal kompletnie został „wykastrowany” z zaawansowanych możliwości tworzenia własnego bulidu na rzecz perków, które odblokowujemy zdobywając kolejne poziomy doświadczenia. Oznacza to, że postaci nie da się „zepsuć” w żaden możliwy sposób.

2) Nie przesadzajcie z wydawaniem punktów w Charyzmę.

W przeciwieństwie do poprzednich części serii Charyzma w F4 ma drugorzędne znaczenie. Nie będę Was oszukiwał – dialogi oraz dostępne w nich wybory są doszczętnie skopane i generalnie posiadanie wygadanej postaci nie ułatwi nam rozgrywki. Moją propozycją jest wbicie Charyzmy tylko do 7 poziomu – zdolność „Burmistrz” znacznie ułatwia zarządzanie osadami.

3) Ochłap nie jest naszym towarzyszem !

Brzmi to trochę dziwnie ale gra nie zalicza psiaka do naszych pomocników. Oznacza to, że posiadając go jako aktywnego kompana perk „Samotny Wędrowiec” wciąż działa. Z powodu nikłego A.I. oraz związanej z nią przydatności w walce naszych pomagierów polecam właśnie przemierzanie Wspólnoty z Ochłapem – maksymalnie rozwinięty „Samotny Wędrowiec” oraz „Pies Bojowy” to najbardziej niszczycielska mieszanka w grze.

4) Zbieraj śmieci, nie używaj Śmieciomiota (Junk Jet)

Rozumiemy, że zabijanie „gratami” przeciwników jest dość zabawne jednak śmieci w tej grze stanowią ważny element craftingu, więc odstawcie używanie tej broni i gromadźcie szpargały w warsztacie – na 100% przydadzą się one Wam później w trakcie modyfikacji uzbrojenia i rozbudowy osad.

5) Ochłap/towarzysz się zgubił ? nic strasznego !

Wiele osób tuż po zmianie pomocnika zauważa, że nasz psiak „gdzieś” wsiąkł. W chwili obecnej jest to bardzo kłopotliwe, gdyż gra nijak nie zaznacza gdzie znajdują się NPC którzy mogą stać się naszymi towarzyszami. Aby nie tracić nerwów i czasu proponuję odsyłać każdego naszego towarzysza do Sanktuarium w którym wybudujemy Dzwon (dostępny w Zasoby > Różne) który po użyciu spowoduje, że wszystkie postacie z osady podejdą do niego gdy usłyszą jego dźwięk.

Z  Ochłapem jest nieco inaczej gdyż nie reaguje on na dźwięk dzwona. Musimy przejść się po Sanktuarium i rozebrać wszystkie psie budy, a następnie wybudować jedną psią budę (polecam miejsce nieopodal warsztatu). Psiak kocha swoją budę i a 99% przypadków będzie się przy niej kręcił.

6) Rozbuduj swoją osadę.

Pomimo, że rozbudowa osad została w grze potraktowana po macoszemu zalecam trochę się w nią pobawić – dzięki niej jesteśmy w bardzo prosty sposób zarabiać na laniu wody 😉

7) I am Iron Man ! – czyli Pancerz Wspomagany naszą drugą skórą…

Pancerz wspomagany sprawia, że nasz bohater zamienia się w niewielki czołg i jest niezwykle przydatny niezależnie od drogi rozwoju naszej postaci, zatem rozwijanie takich umiejętności jak Nauka! oraz Zbrojmistrz w dalszej części gry (ok. 30 poziomu) powinno być dla nas priorytetem.

Niestety nie ma róży bez kolców – rdzenie fuzyjne, używane do zasilania zbroi są bardzo drogie jednak stosując się do porady z pkt. 6 nie będziecie mieli problemów z jej zakupem. Ponadto w naszej „puszcze” nie da się pływać – jeżeli gdzieś ugrzęźniecie skorzystajcie z menu szybkiej podróży.

8) Śmiercionośne ataki z ukrycia.

Standardowo gdy przykucniemy i zaatakujemy niczego nie spodziewającego się przeciwnika otrzymamy mnożnik x2 do ataku. Jeżeli jednak rozwiniemy maksymalnie perki „Ninja” oraz „Piaskowy Dziadek” nasz mnożnik wzrośnie aż 5.3 razy !

Dla naszych przeciwników oznacza to tylko jedno – mocny, niespodziewany [email protected]#$ a dla nas – znacznie zmniejszone zużycie medykamentów oraz amunicji. Warto tutaj dodać, że jedna z najbardziej mocarnych zabawek wyciszony Railgun „Ostatnia Minuta” dostępny na Zamku jest w stanie położyć największe monstra na poziomie „Przetrwanie” za pomocą 2-3 celnych strzałów.

9) Nazwij swoje zabawki.

Aby szybko połapać się w typie potrzebnej amunicji do naszych zabawek warto podać jej kaliber jako jej prefiks.

10) S.P.E.C.I.A.Ł. Dla Ciebie !

Zaraz po rozpoczęciu gry warto odwiedzić nasz „stary” dom a dokładniej pokój Shauna. Pod jego łóżeczkiem znajdziecie periodyk, który po podniesieniu dodaje nam jeden wybrany przez nas punkt do systemu rozwoju postaci.

 

Dodaj komentarz