Fallout 4 – 10 porad na początek

Fallout 4 pomimo archaicznej rozgrywki to niewątpliwie dobra gra, która wyrwie Wam z życiorysu niemal 100 godzin. Przedstawiam Wam 10 porad, dzięki którym szybciej i łatwiej przebrniecie przez ten tytuł.

1) Nie przejmujcie się bulidem.

Fallout 4 niemal kompletnie został „wykastrowany” z zaawansowanych możliwości tworzenia własnego bulidu na rzecz perków, które odblokowujemy zdobywając kolejne poziomy doświadczenia. Oznacza to, że postaci nie da się „zepsuć” w żaden możliwy sposób.

2) Nie przesadzajcie z wydawaniem punktów w Charyzmę.

W przeciwieństwie do poprzednich części serii Charyzma w F4 ma drugorzędne znaczenie. Nie będę Was oszukiwał – dialogi oraz dostępne w nich wybory są doszczętnie skopane i generalnie posiadanie wygadanej postaci nie ułatwi nam rozgrywki. Moją propozycją jest wbicie Charyzmy tylko do 7 poziomu – zdolność „Burmistrz” znacznie ułatwia zarządzanie osadami.

3) Ochłap nie jest naszym towarzyszem !

Brzmi to trochę dziwnie ale gra nie zalicza psiaka do naszych pomocników. Oznacza to, że posiadając go jako aktywnego kompana perk „Samotny Wędrowiec” wciąż działa. Z powodu nikłego A.I. oraz związanej z nią przydatności w walce naszych pomagierów polecam właśnie przemierzanie Wspólnoty z Ochłapem – maksymalnie rozwinięty „Samotny Wędrowiec” oraz „Pies Bojowy” to najbardziej niszczycielska mieszanka w grze.

4) Zbieraj śmieci, nie używaj Śmieciomiota (Junk Jet)

Rozumiemy, że zabijanie „gratami” przeciwników jest dość zabawne jednak śmieci w tej grze stanowią ważny element craftingu, więc odstawcie używanie tej broni i gromadźcie szpargały w warsztacie – na 100% przydadzą się one Wam później w trakcie modyfikacji uzbrojenia i rozbudowy osad.

5) Ochłap/towarzysz się zgubił ? nic strasznego !

Wiele osób tuż po zmianie pomocnika zauważa, że nasz psiak „gdzieś” wsiąkł. W chwili obecnej jest to bardzo kłopotliwe, gdyż gra nijak nie zaznacza gdzie znajdują się NPC którzy mogą stać się naszymi towarzyszami. Aby nie tracić nerwów i czasu proponuję odsyłać każdego naszego towarzysza do Sanktuarium w którym wybudujemy Dzwon (dostępny w Zasoby > Różne) który po użyciu spowoduje, że wszystkie postacie z osady podejdą do niego gdy usłyszą jego dźwięk.

Z  Ochłapem jest nieco inaczej gdyż nie reaguje on na dźwięk dzwona. Musimy przejść się po Sanktuarium i rozebrać wszystkie psie budy, a następnie wybudować jedną psią budę (polecam miejsce nieopodal warsztatu). Psiak kocha swoją budę i a 99% przypadków będzie się przy niej kręcił.

6) Rozbuduj swoją osadę.

Pomimo, że rozbudowa osad została w grze potraktowana po macoszemu zalecam trochę się w nią pobawić – dzięki niej jesteśmy w bardzo prosty sposób zarabiać na laniu wody 😉

7) I am Iron Man ! – czyli Pancerz Wspomagany naszą drugą skórą…

Pancerz wspomagany sprawia, że nasz bohater zamienia się w niewielki czołg i jest niezwykle przydatny niezależnie od drogi rozwoju naszej postaci, zatem rozwijanie takich umiejętności jak Nauka! oraz Zbrojmistrz w dalszej części gry (ok. 30 poziomu) powinno być dla nas priorytetem.

Niestety nie ma róży bez kolców – rdzenie fuzyjne, używane do zasilania zbroi są bardzo drogie jednak stosując się do porady z pkt. 6 nie będziecie mieli problemów z ich zakupem. Ponadto w naszej „puszcze” nie da się pływać – jeżeli gdzieś ugrzęźniecie skorzystajcie z menu szybkiej podróży.

8) Śmiercionośne ataki z ukrycia.

Standardowo gdy przykucniemy i zaatakujemy niczego nie spodziewającego się przeciwnika otrzymamy mnożnik x2 do ataku. Jeżeli jednak rozwiniemy maksymalnie perki „Ninja” oraz „Piaskowy Dziadek” nasz mnożnik wzrośnie aż 5.3 razy !

Dla naszych przeciwników oznacza to tylko jedno – mocny, niespodziewany [email protected]#$ a dla nas – znacznie zmniejszone zużycie medykamentów oraz amunicji. Warto tutaj dodać, że jedna z najbardziej mocarnych zabawek wyciszony Railgun „Ostatnia Minuta” dostępny na Zamku jest w stanie położyć największe monstra na poziomie „Przetrwanie” za pomocą 2-3 celnych strzałów.

9) Nazwij swoje zabawki.

Aby szybko połapać się w typie potrzebnej amunicji do naszych zabawek warto podać jej kaliber jako jej prefiks.

10) S.P.E.C.I.A.Ł. Dla Ciebie !

Zaraz po rozpoczęciu gry warto odwiedzić nasz „stary” dom a dokładniej pokój Shauna. Pod jego łóżeczkiem znajdziecie periodyk, który po podniesieniu dodaje nam jeden wybrany przez nas punkt do systemu rozwoju postaci.

 

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.