Instalacja modyfikacji za pomocą programu OpenIV

OpenIV to rozbudowana aplikacja do modowania gry GTA4 (i nie tylko – obsługuje również m.in. Max Payne 3 oraz GTA V)  w tym poradniku pokrótce opiszę sposób instalacji plików *.oiv w tym programie.

Uwaga !

Wielokrotnie może Wam się zdarzyć, że coś pójdzie nie tak  i gra po naszym grzebaniu nie uruchomi się – zawsze twórz kopie zapasowe modyfikowanych plików, unikniecie w ten sposób niepotrzebnych nerwów gdy coś nie działa jak powinno.

Program najlepiej pobrać ze strony głównej projektu:

http://openiv.com/

Po instalacji wyskoczy nam ładnie wykonane okno na którym musimy ustawić ścieżki do zainstalowanych gier:

scr_8899171

W naszym przypadku będziemy instalować modyfikację #Watchdogs4 w GTA4, zatem klikamy w jego ikonkę i ustawiamy ścieżkę do głównego katalogu gry:

open4_2

Po czym ciągle klikamy na Continue, aż nie wyskoczy nam główne okno programu:

scr_9263062

Instalacja modyfikacji *.oiv bo jest bardzo prosta:

Klikamy na Tools -> Package Installer i wskazujemy naszą modyfikację, w tym momencie pojawią się nam opcje instalacji – zakładając, że mamy już zainstalowany Scripthook oraz ASI loader wybieramy WatchDogsIV Script.

scr_9593187

Po chwili skrypt automatycznie zainstaluje modyfikację – prawda, że proste ?

Niestety, wiele modyfikacji (w tym np. instalacja nowych aut) wymaga od nas ręcznego grzebania w plikach gry – opiszę pokrótce w jaki sposób podmienić auto w tej grze.

W głównym oknie programu OpenIV przechodzimy do folderu pc>models>cdimages i otwieramy plik vehicles.img gdyż akurat w nim znajdują się modele oraz tekstury aut. Na górze okna, klikamy na Edit Mode, a następnie potwierdzamy klikając na Yes/Tak.

Na potrzeby tego poradnika chcę podmienić Primo na Alfę Romeo 159 TI V6 JTS, i aby to zrobić wystarczy rozpakować modyfikację i przenieść nad okno programu pliki primo.wft oraz primo.wtd – w ten sposób tę prostszą część mamy z głowy 😉

Otwieramy plik readme.txt w którym zawarte są dodatkowe informacje dot. modyfikacji – zależnie od modelu, musimy poszukać linii odpowiedzialnej za prowadzenie i fizykę auta (tzw. handling) w moim przypadku jest to

PRIMO        1600.0 7.0 85 0.0 0.0 -0.82 1.0 5 0.16 1.0 220.0 0.35 0.65 0.7 34.0 1.6 1.25 14.0 0.15 0.48 2.0 1.2 1.2 0.08 -0.08 -0.005 0.5 1.0 1.0 0.6 1.5 0.0 41000 00000010 00000000 0

Otwieramy plik common/data/handling.dat za pomocą notatnika i podmieniamy te dane z oryginalnym PRIMO. Podobnie postępujemy w wypadku podmiany danych:

  • Carcol – otwieramy carcols.dat (tutaj umieszczone są informacje o kolorystyce auta)
  • Vehicle – vehicles.ide (dane pojazdów)

Po tym wszystkim paskudne PRIMO w GTA4 zmieni się nam w piękną Alfę 159.

alfa_159

 

 

 

 

Dodaj komentarz