O jasny Gwint ! – czyli kilka porad dla grających w Gwinta

article_post_width_The_Witcher_3_Ballad_Heroes_Neutral_Gwet_Card_Set

W grze Wiedźmin III: Dziki Gon do zdobycia mamy dokładnie 195 kart do gry w Gwinta, jednak aby odblokować trofeum „Kolekcjoner Kart” wystarczy zebrać ich tylko 120 (pozostałe 75 z nich to duplikaty). Nie jest to zbyt proste zadanie, gdyż wiele kart można przeoczyć – jednak w tym poradniku naprowadzę Was na których kartach należy się skupić by nie zablokować sobie tego osiągnięcia.Podczas prologu otrzymujemy naszą pierwszą talię do gry. Kolejne egzemplarze zdobywamy na trzy sposoby:

  • Kupujemy od kupców/barmanów.
  • Wygrywanie partyjek z NPC (kupcy, płatnerze, kowale etc.)
  • Jako nagroda za ukończone zadania.

W grze występują 3 zestawy kart:

  • Karty neutralne – 29 szt.
  • Cesarstwo Nilfgardu – 37 szt.
  • Scoia’Tael – 37 szt.
  • Potwory – 40

Dodatkowo, każda talia posiada karty przywódców – po 4 egzemplarze na talię.

Dobre rady:

Odwiedzając nową lokację zawsze szukaj NPC od których można kupić karty (barman/kowal/płatnerz/kupcy). Karty nie są szczególnie drogie więc odkopujcie je od nich nawet jak są to duplikaty.

Korzystajcie z każdej nadarzającej się okazji do gry w Gwinta – od każdego NPC jesteśmy w stanie wyciągnąć 1 losowy egzemplarz (wiele kart można zdobyć tylko w ten sposób). Jeżeli jednak oponent ma zbyt mocną talię i mamy problem z wygraniem partii – zanotujcie sobie lokalizację tego ‚deliGwenta’ aby wrócić do niego później.

Zadania zaczynające się „Gwint: Rozgrywki w…” aktywujemy czytając notatki na tablicach ogłoszeniowych. Zadania te opierają się na ‚ogrywaniu’ z unikatowych kart lokalnych mistrzów. Ukończenie tych zadań owocuje zdobyciem karty przywódcy. Mistrzowie posiadają dość silne talie, jednak jeżeli będziecie regularnie grać z każdym napotkanym NPC nie powinniście mieć problemów ze skompletowaniem tali która da Wam przewagę.

Najbardziej problematyczne karty to te które zdobywamy podczas wykonywania zadań pobocznych – potrafią być one dostępne tylko przez krótki okres gry i później zazwyczaj stają się niedostępne. Autorzy gry ciągle dodają nowe patche, abyśmy nie musieli zbierać tych unikatów podczas kolejnych przejść gry jednak idzie to im niezwykle mozolnie ( vide Zoltan Chivay, przez którego musiałem przebijać się drugi raz przez grę…)

Lista 11 najbardziej problematycznych kart na które należy najbardziej zwrócić uwagę:

Jaskier, Milva, Wampiry: Bruxa – zdobywamy je w trakcie wykonywania zadania „Kwestia życia i śmierci”. Gdy dotrzemy na bal będziemy mogli ją wygrać w trakcie trwających tam rozgrywek.

Zoltan Chivay – otrzymujemy ją w prologu gry, wygrywając tutorial w barze znajdującym się w Białym Sadzie. Jeżeli ją pominiemy  podobno można ją znaleźć przeszukując okolicę Drzewa Wisielców w Velen, jednak w moim przypadku jej tam nie było.

John Natalis, Fringilla Vigo, Isengrim Faoiltiarna – te karty zdobywamy w trakcie zadania ” Niebezpieczna gra” – po prostu na sam koniec mamy możliwość zatrzymania kart bądź pieniędzy. Wybieramy pierwszą opcję. Niesprawdzonym sposobem na zdobycie tej trójki to ograbienie zwłok dowódcy wykonując misję „Wielka ucieczka”.

W trakcie zadania „O wysoką stawkę” zdobywamy aż 4 unikatowe karty jednak jest mały haczyk – musimy ograć wszystkich graczy a następnie wygrać partię z hrabią Tybaltem. Proponuję przed każdym pojedynkiem manualnie zapisać stan gry gdyż gra potrafi nadpisać autosave zaraz po tym, jak przegramy pojedynek. Wygranie z hrabią owocuje również zdobyciem trofeum „Mistrz Gwinta” więc jeżeli te trofeum wpadnie na zakończenie zadania na 100% zdobyliśmy wszystkie niezbędne karty.

Tutaj znajdziecie bardzo starannie wykonaną listę wszystkich dostępnych kart w grze dzięki której osobiście wbiłem te osiągnięcie więc jest 100% pewna. Jedynie co musicie zrobić to ustawić język w grze na angielski i przewertować swoją kolekcję.

Życzę powodzenia !

 

Dodaj komentarz