Otwieramy niedostępne strony internetowe za pomocą cache Google.

Dzisiaj przedstawiam wam bardzo prosty (ba, banalny wręcz…) sposób na otworzenie interesującej nas strony WWW nawet jeżeli serwer, na którym się znajduje nie odpowiada wyświetlając błąd 404 bądź… serwer po prostu przestał istnieć.

Ostrzegam, że poniższa metoda działa jedynie na statyczną zawartość serwisów – wszystko co oparte jest na skryptach  tj. logowanie, animacje, download itp. nie będzie  chciało poprawnie funkcjonować. W tym poradniku wykorzystamy cache serwerów google jako, że jest to chyba najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka w Polsce.

Żeby nie przedłużać załóżmy taki scenariusz: Wyszukujecie coś w google klikacie w link i… właśnie trafiacie na błąd serwera. Aby jednak otworzyć kopię tej witryny z cache wracamy do wyników wyszukiwania i klikamy LPM na niewielką strzałeczkę przy adresie strony która nas interesuje:

Untitled%2BProject Otwieramy niedostępne strony internetowe za pomocą cache Google.

I klikamy na kopia. W ten sposób „poprosimy” serwery cachujące Google o wyświetlenie zapisanej na nich strony. Tak jak wspomniałem może ona różnić się nieco zawartością od oryginału – Google informuje nas o tym kiedy ostatni raz robot odwiedzał dokładnie ten adres tworząc kopię na serwerach cachujących:

2017 05 06 17h53 31 1024x78 Otwieramy niedostępne strony internetowe za pomocą cache Google.

Oczywiście nie jest to jedyny sposób na „dostanie się” do martwej witryny. Podobną funkcjonalność oferuje serwis The Wayback Machine

wwayback Otwieramy niedostępne strony internetowe za pomocą cache Google.

Jest to serwis, a właściwie lepszym określeniem dla tej witryny byłoby „muzeum” witryn internetowych gdyż najstarsze polskie kopie jakie tam można odnaleźć mają już niemal 20 lat ! i tak dla przykładu wyglądała Wirtualna Polska w 1998 roku:

Bez nazwy 1 Otwieramy niedostępne strony internetowe za pomocą cache Google.

Ehh… wspaniałe to były czasy 😉

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.