Moje zdanie o: Optykaworld.pl

Tym razem będzie ostrzeżenie. Szukałem oryginalnych ramek i trafiłem na sklep (tfu…) Optykaworld.pl.

Myślę sobie: mają całkiem spory wybór markowych ramek i konkurencyjne ceny. Poszukałem opinii o sklepie w internetach i co się okazało ? Że nasza polsko brzmiący sklep to tak naprawdę smartbuyglasses.com który ma wiele pozytywnych opinii, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że jednak coś od nich zamówię ;-). O ja naiwny…

Gwoli ścisłości: nie zależało mi na prędkości wysyłki nowych oprawek – w oprawki chciałem wmontować szkła Transitions ® XTRActive, które same w sobie są dość sporym wydatkiem więc rozplanowałem sobie cały zakup na dwa miesiące – najpierw kupuję markowe oprawki, a w przyszłym miesiącu te kosmiczne szkła (które również doczekają się skreślenia kilka słów ode mnie…)

AKT I – Pierwsze zamówienie

Po kliku godzinach przeglądania bogatej oferty zdecydowałem się na półpełne, prostokątne ramki Police V1779M UNION SQUARE (to będzie ważne w dalszej części wpisu !)

img art UNION SQUARE V1779M 0Z42 Moje zdanie o: Optykaworld.pl

Prawda, że ładne ? No to zamówienie złożone, pieniążki przelane na konto sklepu i czekamy dwa dni na pierwszą piekielność – sklep nie posiada oprawek na stanie i zostały zamówione bezpośrednio u producenta. Myślę sobie OK, tak jak pisałem wcześniej nie śpieszy mi się więc mogę sobie poczekać.

AKT II – ZONK#1

Po 20 dniach oczekiwania (wiem, cierpliwy jestem…) otrzymałem informację, że sklep nie jest w stanie sprowadzić tych oprawek od producenta – powód jest dość błahy – po prostu już ich nie produkują. Wysmarowałem maila po polsku do supportu, z prośbą o zwrot pieniędzy. Otrzymałem odpowiedź w języku angielskim, zupełnie nie na temat. Rozumiem, że Polska to kraj trzeciej kategorii, ale osoba kontaktująca się ze mną nawet nie wkleiła mojego krótkiego emaila do translatora, żeby dowiedzieć się o czym właściwie piszę 😉

No dobrze, teraz to dramatyzuję – otrzymałem propozycję, zmiany zamówienia na następujące (niby podobne) ramki:

Police V1835 0700 300x150 Moje zdanie o: Optykaworld.plPolice V1835 07001 300x150 Moje zdanie o: Optykaworld.pl

Tutaj moje nerwy się skończyły – rozumiem, że sklep ma już moją kasę i zbytnio nie chce jej oddać – ale oferować mi ramki które chociaż w połowie nie przypominają wcześniej zamówionych to już zbytnia przesada.

Plusem odpowiedzi było to, że zorientowałem się w prostym jak drut fakcie – na stanie posiadają tylko towar oznaczony jako „szybka wysyłka” więc z trudem i mozołem wygrzebałem nowe oprawki, które mi przypasowały:

Polo Ralph Lauren PH1117 9038 300x150 Moje zdanie o: Optykaworld.pl

Dostępne „od zaraz”, więc kolejny mail wysłany do supportu z prośbą o zmianę zamówienia (tym razem, nauczony na błędach w jęz. angielskim). Odpowiedź przyszła po 24h:

Dear Kamil,
I confirm to have changed your order to model Polo Ralph Lauren PH1117-9038 – size 54 | Frame Only.
Taking the price difference into account, we need to charge you zł 454.05. For this amount we will send you a payment request by email. Please complete the payment at your earliest convenience and provide us with the transaction ID to ensure a timely shipment.
The processing time is 1-2 days until shipment.
Please do not hesitate to contact us in the future with any questions, comments or concerns that you may have.Best
Regards,

Jason

Customer Service
Optyka World

Fajnie, nawet zniżkę dostałem 😉 No i rameczki prawie o stówkę tańsze – prawda, że złapałem byka za rogi ?

AKT III – ZONK#2

Po 24 godzinach dostałem email od Paypal z prośbą o uregulowanie nowej należności za zamówienie. No i teraz trafił mnie przysłowiowy szlag. „Że co, Ku#$a ?” pomyślałem, nie dość że posiadają już moje 5 stówek z groszem z poprzedniego zamówienia, to jeszcze teraz chcą hajsy za nowe ramki – co jest grane ku#$a ?! Ale to nic, zamiast anulować moje poprzednie zamówienie to oprawki marki Police… dodali na nowo do zamówienia.

Maila, wysmarowanego do wielmożnego „Customer Support” nie zacytuję gdyż tyle fucków i bullshitów tam poleciało, że aż szkoda to robić. W skrócie – wyrzuciłem z siebie wielkie niezadowolenie z burdelu jaki panuje w tej firmie, i kazałem należność pobrać z poprzedniego, droższego zamówienia. Różnicę w kwocie nakazałem przelać na moje konto Paypal.

Odpowiedź przyszła tradycyjnie po 24h:

Dear Kamil,

First of all we’d like to apologize for confusion caused by the previous email.
You’re right, it is indeed a system error and please ignore the further payment request. As mentioned before, I have changed your order to the new model Polo Ralph Lauren PH1117-9038 – size 54 and we will refund you zł 92.90 to your Visa Card after dispatch.
Your order will be shipped today and you will receive an automated email notification containing the shipping details within 24 hours after dispatch.

For your convenience you can track your order 24/7 at our online Order Tracker. I hope you will enjoy your purchase and we look forward to welcoming you again at SmartBuyGlasses.

Best Regards,
Jason

Customer Service
Optyka World

O dziwo, mój email zdziałał cuda, gdyż skorygowano moje zamówienie i po dwóch dniach wysłano mi felerne ramki. Z Hongkongu.
AKT IV – WYSYŁKA HONGKONG – POLSKA

Towar został wysłany kurierem DHL. Paczka doszła do mnie po 5 dniach – jako, że firma kurierska nie jest związana w żaden sposób z Optykaworld.pl tego nie dało się spieprzyć 😉

DHL 1024x852 Moje zdanie o: Optykaworld.pl

PODSUMOWANIE:

Oprawki doszły do mnie po 28 dniach, dwa dni później tak jak mi obiecano otrzymałem zwrot różnicy w cenie ramek. Porównując ich cenę w polskim sklepie zaoszczędziłem jakieś 90-120 złotych. Moim zdaniem ten sklep nie jest zły – problemem jest tylko jego wsparcie na nasz rodzinny kraj.

Czy kupię coś jeszcze w tym sklepie ? Zdecydowanie nie, za dużo nerwów kosztowała mnie realizacja tego zamówienia.

 

2 komentarze do “Moje zdanie o: Optykaworld.pl

  • 16 września 2015 o 19:02
    Permalink

    Rozważam zakup okularów w tym sklepie. Czy zakupione przez Ciebie okulary są na pewno oryginalne?

    Odpowiedz
    • Kabson
      16 września 2015 o 19:28
      Permalink

      Też zastanawiałem się, czy ta firma nie handluje podróbkami – moim zdaniem moje ramki wykonane są z naprawdę dobrych materiałów i wyglądem nie odbiegają od towaru dostępnego w innych sklepach. To samo stwierdziła optyczka, która osadzała w nich moje szkła więc to na 99% oryginał. Po prostu firma wysyła towar z innych krajów – moja przesyłka dotarła do mnie z adnotacją „Gift” więc do ceny oprawek nie doliczane jest cło itp. stąd ta różnica w cenie.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.