PC/WindowsPoradniki

7 porad na start dla użytkowników systemu Windows 10

29 Lipca oficjalnie dostaliśmy nowy system w nasze łapska i … giganci z Redmond ponownie skrzętnie poukrywali nawet najprostsze ustawienia systemu. W tym poradniku skupimy się na rzeczach zupełnie oczywistych, a których zaczniemy szukać zaraz po instalacji nowych okienek.

1. Wyłączenie Windows Defender

Każdy z nas ma swojego ulubionego antywirusa. Generalnie system Windows sam wykryje czy mamy zainstalowany jakiś osobisty AV i dezaktywuje Windows Defender. Istnieje wiele sposobów na manualną dezaktywację WD jednak ja zaprezentuję tą najszybszą z której sam korzystam.

Otwieramy notatnik i wpisujemy w nim:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender]
"DisableAntiSpyware"=dword:00000001

Po czym zapisujemy plik z rozszerzeniem *.reg (nazwijcie go na przykład Deaktywacja WD.reg)

Po dodaniu takiego klucza do rejestru usługa zostanie zatrzymana, można to sprawdzić próbując uruchomić aplikacje – naciskamy logo_win+R i w pole uruchom wpisujemy:

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

Jeżeli Windows Defender jest zatrzymany, przy uruchomieniu otrzymamy taki komunikat:
scr_1727421

Oznaczać on będzie, że wszystko zrobiliśmy OK.

Aby ponownie uruchomić tę aplikację postępujemy analogicznie, jednak w tym przypadku zawartośc pliku wygląda następująco:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender]
"DisableAntiSpyware"=-

2. Włączenie automatycznego logowania

Ze względów bezpieczeństwa automatyczne logowanie jest domyślnie wyłączone, zatem przy każdym uruchomieniu/restarcie naszego PC tracimy cenny czas na wklepanie naszego hasła (bądź PIN). Jeżeli z komputera korzysta jedna osoba, o wiele wygodniej jest ustawić Windows tak, by automatycznie logował użytkownika do systemu.

Naciskamy logo_win+R i w poleceniu uruchom wpisujemy: Netplwiz

scr_2233703

Uruchomi nam to okno z kontami użytkowników, w którym odhaczamy jedyną dostępną opcję:

scr_2365156

Wybieramy nazwę naszego użytkownika, i naciskamy OK. Pojawi się nam niewielkie okienko w którym wprowadzamy hasło do konta po czym ponownie potwierdzamy.

scr_2487781

3. Zamiana wiersza polecenia na Windows PowerShell w power menu

Standardowo, naciskając PPM na logo windows (bądź korzystając ze skrótu logo_win+X)  mamy możliwość szybkiego uruchomienia wiersza poleceń (również  jako administrator), zaawansowani użytkownicy z pewnością woleliby, aby z tego menu można było uruchomić bardziej zaawansowany interpreter poleceń jakim jest PowerShell. Aby to zrobić wystarczy kliknąć PPM na dolnej belce, wybrać właściwości – > nawigacja,  a następnie zaznaczyć ptaszkiem (bez skojarzeń…) jedyną dostępną pozycję:

scr_3237828

4. Dodanie skrótów Mój komputer i kosz do pulpitu.

Developerzy naprawdę postarali się, abyśmy nie zaśmiecali nowego pulpitu – zaraz po instalacji nie odnajdziemy w/w ikonek na pulpicie możemy jednak je przywrócić kilkoma kliknięciami aby tego dokonać:

Klikamy na pulpicie PPM i wybieramy opcję personalizuj, następnie klikamy na kompozycje i wybieramy opcję ustawienia ikon pulpitu.

scr_3530437

A następnie wybieramy jakie ikony mają pojawić się na naszym pulpicie:

scr_3682671

Jeżeli chcemy, z poziomu tego menu możemy dostosować również ich wygląd.

5. Wyłączenie hibernacji.

Większość osób posiadających komputery stacjonarne i tak nie korzysta z tej funkcji systemu więc śmiało możemy ją wyłączyć i zyskać trochę wolnego miejsca na dysku systemowym.

Aby wyłączyć hibernację w systemie, wystarczy uruchomić wiersz poleceń z prawami administratora i wydać w nim polecenie:

powercfg -h off

Usunie to również plik hiberfil.sys z systemu.

Aby ponownie włączyć możliwość hibernacji wystarczy wydać polecenie:

powercfg -h on

6. Zmuszenie eksploratora plików by uruchamiał klasyczny widok “Mój komputer” zamiast okna szybkiego dostępu.

Szybki dostęp to nowość w eksploratorze plików Windows’a – działa na zasadzie dodawania zakładek do naszych ulubionych miejsc. Osobiście przywitałem oklaskami tę nową funkcjonalność – posiadając w systemie 4 dyski twarde o łączniej powierzchni ponad 4 TB naprawdę nieraz musiałem się naklikać, aby dojść do swoich plików.

Pozostawiono nam jednak możliwość klasycznego uruchamiania eksploratora z widokiem na nasze dyski i napędy.  Aby przełączyć się w widok klasyczny uruchamiamy eksplorator plików, klikamy w zakładkę Widok a następnie Opcje -> zmień opcje folderów i wyszukiwania. Tam z rozwijanej listy wybieramy Otwóz Eksploratora plików w… Ten komputer i zatwierdzamy.

scr_4883625

 7. Całkowite wyłączenie OneDrive w systemie.

Osoby korzystające z innej chmurki z pewnością będą chciały pozbyć się OneDrive z systemu. Aby dezaktywować Onedrive:

1) Naciskamy logo_win+X i w polu wpisujemy gpedit.msc

2) Przechodzimy do kolejno Konfiguracja Komputera/Szablony administracyjne/Składniki systemu Windows/OneDrive

3) dwukrotnie klikamy w opcję “Nie zezwalaj na używanie usługi….” otworzy to nam nowe okno w którym zaznaczamy Włączone

scr_5439562

To by było na tyle, do następnego !

 

 

Zostaw tutaj coś po sobie !

Kliknij na ikonkę aby ocenić ten wpis. W ten sposób motywujesz nas do dalszej pracy. Pozostawienie po sobie komentarza to też dobry pomysł 😉

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nikt nie ocenił ;-(

Możesz również mnie wspomóc w rozwijaniu mojej pasji i tego bloga.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wpisy, które mogą Ciebie zainteresować:

Jak włączyć profil zasilania “Najwyższa wydajność” w Windows 11

Kabson

Windows 10 Anniversary Update – cztery proste tricki o których warto wiedzieć

Kabson

ClassicUI

Kabson

Instalujemy system Windows bez nośnika DVD bądź USB

Kabson

Ukrywamy sieci WiFi w Windows 10

Kabson

Konfiguracja FourDo (emulator Panasonic 3DO)

Kabson
Subksrybuj
Powiadom o
guest

10 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie strona http://variatkowo.pl używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z polityką plików cookies. Ok, rozumiem Czytaj więcej