Sklep Windows to aplikacja dzięki której szybko możemy pobrać i zainstalować potrzebne nam programy, niestety czasami (jak to produkt od M$) potrafi on spłatać figla i po prostu zaczyna płatać przeróżne psikusy. Dzisiaj pokażę wam trzy sposoby na naprawienie tej aplikacji.
Przed przystąpieniem do próby naprawy upewnijcie się, że macie pobrane wszystkie aktualizacje systemu/sterowników oraz włączoną kontrolę konta użytkownika, gdyż są to właśnie główne trzy powody które wywołują najczęstsze problemy ze Sklepem Windows.
No dobrze, więc po kolei…
Usuwamy pamięć podręczną Sklepu Windows.
Zaczniemy “delikatnie” czyli usuniemy pamięć cache systemu Windows Store. Aby to zrobić musicie uruchomić wiersz polecenia/Power Shell jako administrator i wklepać:
wsreset
Nasz PC popadnie w lekką zadumę i już po kilku sekundach powinien uruchomić poprawnie działający sklep.
Jeżeli jeśli jednak to nie pomogło…
Ponownie rejestrujemy aplikację Sklep Windows w systemie.
Jest to trochę bardziej agresywna forma resetu sklepu, no ale jeżeli nam poprzedni krok nie pomógł ponownie w wierszu polecenia (uruchomionym jako administrator) wpisujemy:
PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + '\AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}"
Spowoduje to ponowne zarejestrowanie aplikacji Sklep w naszym systemie.
Reinstalujemy Sklep w systemie Windows.
Jeżeli dwie powyższe metody nie poskutkowały możemy spróbować “drastycznego” kroku na poradzenie sobie z kapryśnym Sklepem. A jest to ponowna instalacja tego komponentu. Niestety nie jest to tak proste zadanie jak reinstalacja zwykłej aplikacji w Windows 10, ale poprowadzę was krok po kroku.
Uruchamiamy Power Shell jako admin, wklepujemy:
Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore
Power Shell wypluje nam kilka linijek tekstu, interesuje nas PackageFullName:
W moim przypadku to Microsoft.WindowsStore_11701.1001.87.0_x86__8wekyb3d8bbwe. Aby odinstalować sklep wpisujemy:
remove-appxpackage Microsoft.WindowsStore_11701.1001.87.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Po czym koniecznie uruchamiamy komputer ponownie.
Po restarcie musimy jeszcze zainstalować sklep. W tym celu znowu uruchamiamy Power Shell jako administrator i wydajemy polecenie:
Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Po zatwierdzeniu Windows zainstaluje nasz sklep na nowo.
Pobierz narzędzie do rozwiązywania problemów.
Jak powyższe 3 kroki nie pomogły, to mam dla was mały bonus. Odwiedzając ten link możecie pobrać narzędzie do rozwiązywania problemów bezpośrednio ze strony M$
Jest to niewielka aplikacja która stara się (zazwyczaj bezskutecznie, dlatego umieściłem ją tutaj jako ciekawostkę) rozwiązać nasze problemy z poprawnym działaniem sklepu Windows. No ale może wam pomoże…
To by było na tyle, jak zwykle dziękuję za wytrwanie do końca i mam nadzieję, że komuś pomogłem 😉
3 komentarze
A ja mam problem, WIN 10 LTSC – komenda “Get-Appxpackage -Allusers” nie pokazuje windowsstore a na komendę Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore nie reaguje… :/
LTSC nie ma reklam oraz sklepu. Coś za coś. Możesz jednak spróbować tej metody:
https://github.com/kkkgo/LTSC-Add-MicrosoftStore
Po prostu pobierz plik Add-Store.cmd i uruchomić go jako administrator. Osobiście tego nie testowałem (nie posiadam LTSC) ale powinno pomóc.
Porada 3 i Sklep wrócił.