PoradnikiPC/Windows

Tworzymy kopię zapasową poczty Gmail na dysku twardym

Poczta Gmail jest chyba drugą najpopularniejszą usługą z jakiej korzystacie surfując po internecie (pierwszą jest wyszukiwarka tejże firmy 😉 ) Niestety może się zdarzyć, że nagminne wykorzystywanie poczty Gmail doszczętnie “zapcha” nam dostępne miejsce w usłudze Google. Zazwyczaj wtedy musimy zdecydować, które wiadomości bezpowrotnie usuniemy aby uzyskać trochę potrzebnego miejsca. Dzisiaj pokażę wam w jaki sposób zarchiwizować wiadomości do formatu *.eml, zapisać je na dysku twardym i automatycznie usunąć z poczty Gmail.

Cała operacje jest naprawdę bardzo prosta i sprowadza się do wykorzystania darmowej aplikacji UpSafe Gmail Backup zatem pobieramy ją (tutaj umieściłem mirror) i instalujemy.

Po uruchomieniu aplikacji logujemy się na nasze konto Google:

2018 12 26 11h46 44

A następnie zezwalamy UpSafe Gmail Backup na operacje na naszym koncie. Po pokazaniu się głównego okna programu klikamy na Tools > Options i klikamy na przycisk Storage. W polu Data path podajemy lokalizację do której pobierzemy zawartość naszej skrzynki pocztowej ( w moim przypadku to D:\Gmail)

2018 12 26 11h52 44

W tym samym oknie klikamy na Archiving i stawiamy “ptaszka” przy Archive emails:

2018 12 26 11h56 16
Następnie zaznaczamy Sent Date, klikamy na Email sent i zaznaczamy older than. W polu po prawej ustalamy datę od której (licząc w przeszłość) pobierzemy nasze wiadomości. Ten poradnik zakłada, że kompletnie czyścimy skrzynkę pocztową więc ustawiłem obecną datę. Nic nie stoi na przeszkodzie, byście sami skonfigurowali opcje archiwizacji jednak moim zdaniem takie “wyczyszczenie” skrzynki jest optymalną opcją.

Po kliknięciu na OK, klikamy na i pobieramy nasze wiadomości:
2018 12 26 11h57 15
Ta operacja może trochę potrwać (wszystko zależy od ilości wiadomości, wielkości załączników oraz oczywiście jakości naszego połączenia). Gdy już pobierzemy zawartość skrzynki możemy kliknąć w View mail backup aby przeglądać wiadomości na naszym dysku.

Aplikacja działa na bardzo prostej zasadzie – po prostu konwertuje wszystkie wiadomości do formatu *.eml. Jest to format zaprojektowany przez firmę Microsoft na potrzeby Outlook’a co nie oznacza, że inne klienty pocztowe (taki jak np. Mozilla Thunderbird) nie są z nim kompatybilne. Następnie UpSafe Gmail Backup automatycznie kompresuje te pliki do archiwów *.zip katalogując je latami – możecie to sprawdzić odwiedzając folder, do którego pobraliście wasze maile.

Oczywiście nie jest to jedyny znany mi sposób na pobranie wiadomości na dysk twardy i praktycznie każdy klient email dostępny dla systemu Windows posiada funkcję zapisu/archiwizowania poczty na lokalnym dysku twardym jednak wyszedłem z założenia, że niektórzy nie korzystają z tego typu programów i poszukują  jakiejś prostej w obsłudze alternatywy.

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 5 / 5. Głosów: 1

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Tworzymy kopię zapasową ustawień Winamp’a

Kabson

Tworzymy kopię zapasową menu start w Windows 10

Kabson

Jak przenieść SMS z jednego telefonu na drugi

Kabson

Tworzymy kopię zapasową partycji za pomocą Rescuezilla

Kabson

xMover – zapowiedź

Kabson

Tworzymy kopię zapasową naszego profilu Google

Kabson

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.