Kilka lat temu (rany ja naprawdę już tak długo prowadzę ten blog ? ) Zaprezentowałem w emulator nullDC.
Jako, że nullDC nie jest już rozwijany (co nie oznacza, że przestał emulować DC) proponuje wam alternatywę, czyli emulator Flycast.
Flycast jest nieoficjalnym forkiem świetnego emulatora Reicast. Dostępny jest w dwóch wersjach:
- Emulator standalone, którym dzisiaj się zajmiemy.
- Rdzeń Libertów/retroach.
O świetnym multi emulatorze Rertoarch już nie raz tutaj pisałem, więc tym razem zajmiemy się jedynie wersja standalone.
Co możemy emulować za pomocą Flycast ?
- SEGA Dreamcast (CHD, CDI, GDI, CUE)
- SEGA NAOMI (.zip, .7z, .dat/.lst)
- SEGA NAOMI GD-ROM (.zip, .7z, .dat/.lst oraz .chd)
- Sammy Atomiswave (.zip, .7z)
Co będzie nam potrzebne do emulacji?
- Emulator Flycast pobieramy ze strony głównej projektu. Flycast jest bardzo szybko rozwijany, więc warto odwiedzać tą stronę w poszukiwaniu nowszych, zazwyczaj bardziej dopracowanych wersji.
- Biosów konsoli. Flycast potrafi emulować bios w trybie HLE, ale moim zdaniem nic nie zastąpi oryginalnego softu konsoli.
Konfiguracja Flycast.
Pomimo toporności GUI emulator Flycast jest naprawdę prosty w obsłudze i konfiguracja zajmie nam raptem kilka minut.
Zakładka general:
Nie zmieniamy pozycji (1), gdyż jak zapewniają twórcy emulacja TV Composite jest najdokładniejsza,
W Content Location (2) podajemy ścieżkę do katalogu z obrazami płyt.
Możemy również ustawić katalog domowy emulatora (3), w którym będą zapisywane stany gier i zrzuty kart pamięci. Najlepiej zostawić to tak jak jest.
Na samym dole zaznaczamy Auto load/save state (4). Dzięki temu emulator “z automatu” będzie zapisywał progres w grach i ładował go po ponownym uruchomieniu gry.
Zakładka Controls:
W tej zakładce konfigurujemy kontroler. Jak widzicie na screenie powyżej, Flycast bez problemów współpracuje z joypadami. Dla masochistów pozostaje granie na klawiaturze 😉
Zakładka Video.
Tutaj możemy zmienić Internal Resolution na 1600×1200 pikseli, oraz Texture Upscaling na 2 aby zapewnić sobie trochę “podciagnietą” grafikę nadającą się do grania w trybie full screen.
Jeżeli na naszym sprzęcie gry będą się ścinać, to w pierwszej kolejności zmniejszamy Texture Upscaling, a następnie “kastrujemy” Internal Resolution.
Show VMU in Game zaznaczamy jedynie gdy gra wyświetla jakieś ważne informacje na ekranie memorki, w przeciwnym wypadku może pozostać odznaczone.
Zakładka Audio.
Nic nie ruszamy 😉
Zakładka Advanced.
Odznaczamy HLE BIOS.
I to właściwie wszystko, jeżeli chodzi o konfigurację tego emulatora.
Pamiętajcie, że pod klawiszem TAB macie dostęp do menu emulatora z poziomu którego możecie w locie zmienić ustawienia emulatora, bądź stworzyć konfigurację pod kłopotliwy tytuł:
Gdy nasz emulator został skonfigurowany, możemy zacząć grać 😉
Polecane przeze mnie tytuły na konsolę Dreamcast:
To by było na tyle. Dziękuję za uwagę.