Emulacja

Jak używać zmodyfikowanych tekstur w emulatorze Dolphin.

Emulator Dolphin nieźle radzi sobie z uruchamianiem gier na gacka oraz Wii. Niestety, jednym z największych problemów emulowanych tytułów jest niska rozdzielczość tekstur na obiektach 3D. Autorzy projektu od dawna o tym wiedzą i pozwalają na ich podmianę na zmodyfikowane zestawy tekstur, które są zazwyczaj znacznie lepszej jakości.

Takie teksturki naprawdę łatwo znaleźć w sieci. Dzisiaj przedstawię wam sposób jak z nich skorzystać w emulatorze Dolphin.

Co będzie nam potrzebne do podmiany tekstur:

Autorzy takich modyfikacji dzielą je na dwa typy:

Texture pack  – czyli po prostu spakowane archiwizatorem (najczęściej jest to darmowy 7Zip.) poprawione tekstury. W archiwum zawsze znajduje się folder odpowiadający identyfikatorowi gry do której został stworzony. Dolphin nie potrafi zarządzać takimi zestawami tekstur samodzielnie. Musimy je manualnie skopiować do odpowiedniego folderu.

Resource pack – poznamy go po tym, że w paczce zawsze znajduje się plik manifest.json. Resource packi instalujemy bezpośrednio z poziomu emulatora. Niestety, zajmują one znacznie więcej miejsca niż standardowa metoda podmianki tekstur, gdyż oprócz wypakowanych tekstur emulator nadal przechowuje na dysku archiwum *.zip z resource packiem.

Konfigurujemy emulator do obsługi zmodyfikowanych tekstur.

Ta część poradnika jest banalna 😉 Przechodzimy pod Opcje > Ustawienia Graficzne i w zakładce Zaawansowane stawiamy “ptaszka” przy pozycji Wczytuj dostosowane tekstury (nie ja to tłumaczyłem…)

Bez nazwy 1 1

Na tym etapie warto rozważyć wczytanie plików tekstur do pamięci RAM komputera. Jeżeli mamy sporo pamięci w zapasie to zaznaczamy Wstępnie pobieraj dostosowane tekstury. W ten sposób unikniemy “migotania” tekstur w emulatorze, które czasami ma miejsce podczas stosowania zmodyfikowanych tekstur.

W zakładce Ulepszenia koniecznie zwiększcie Rozdzielczość wewnętrzna na wyższą niż standardowa zalecana przez emulator:

Bez nazwy 2

Dodajemy paczki tekstur.

Na potrzeby poradnika podniesiemy jakość tekstur w grze Metal Gear Solid: The Twin Snakes wykorzystując tą paczkę tekstur. W archiwum znajduje się jedynie folder GGSEA4 zaś jego nazwa idealnie pasuje do identyfikatora gry, którą posiadam na dysku:

Bez nazwy 3

Czasami może się darzyć, że folder jest nazwany nieco inaczej niż ID gry jaką posiadamy. W takim wypadku, jeżeli pierwsze 3-6 znaków pokrywa się z identyfikatorem posiadanej przez nas gry to bez obaw, poprawione teksturki będą poprawnie wyświetlane. 

Jeżeli natomiast identyfikator gry oraz nazwa folderu różnią się diametralnie to będziecie musieli poszukać innego obrazu płyty ( bądź innej, kompatybilnej paczki tekstur. )

Tekstury kopiujemy do folderu:

D:\Dokumenty\Dolphin Emulator\Load\Textures

Instalacja resource pack’ów przebiega nieco inaczej. Najpierw musimy skopiować całe archiwum do folderu

Dokumenty\Dolphin Emulator\ResourcePacks

Następnie korzystając z opcji Narzędzia >Resource Pack Manager zainstalować wybraną modyfikację:

2021 04 21 10h54 45

Po uruchomieniu gry zmodyfikowane tekstury powinny załadować się automatycznie.

To by było wszystko w tym temacie. Dziękuję za uwagę.

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 4.5 / 5. Głosów: 2

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Emulujemy Game Boy Advance na PC (Visual Boy Advance M)

Kabson

Gramy w stare gry za pomocą DOSBox-X

Kabson

Konfiguracja Project64 (emulator Nintendo 64)

Kabson

Gramy w stare gry za pomocą emulatora Pantheon

Kabson

Emulujemy Atari 65XE na PC (Altirra)

Kabson

Jak używać cheatów w puNes ?

Kabson

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.