Emulator Dolphin nieźle radzi sobie z uruchamianiem gier na gacka oraz Wii. Niestety, jednym z największych problemów emulowanych tytułów jest niska rozdzielczość tekstur na obiektach 3D. Autorzy projektu od dawna o tym wiedzą i pozwalają na ich podmianę na zmodyfikowane zestawy tekstur, które są zazwyczaj znacznie lepszej jakości.
Takie teksturki naprawdę łatwo znaleźć w sieci. Dzisiaj przedstawię wam sposób jak z nich skorzystać w emulatorze Dolphin.
Co będzie nam potrzebne do podmiany tekstur:
- Emulator Dolphin – to chyba oczywiste 😉
- Obrazu *.iso gry (albo kompatybilnego) – ten musicie załatwić w swoim własnym zakresie 😉
- Zestaw tekstur pod naszą wersje gry.
Autorzy takich modyfikacji dzielą je na dwa typy:
Texture pack – czyli po prostu spakowane archiwizatorem (najczęściej jest to darmowy 7Zip.) poprawione tekstury. W archiwum zawsze znajduje się folder odpowiadający identyfikatorowi gry do której został stworzony. Dolphin nie potrafi zarządzać takimi zestawami tekstur samodzielnie. Musimy je manualnie skopiować do odpowiedniego folderu.
Resource pack – poznamy go po tym, że w paczce zawsze znajduje się plik manifest.json. Resource packi instalujemy bezpośrednio z poziomu emulatora. Niestety, zajmują one znacznie więcej miejsca niż standardowa metoda podmianki tekstur, gdyż oprócz wypakowanych tekstur emulator nadal przechowuje na dysku archiwum *.zip z resource packiem.
Konfigurujemy emulator do obsługi zmodyfikowanych tekstur.
Ta część poradnika jest banalna 😉 Przechodzimy pod Opcje > Ustawienia Graficzne i w zakładce Zaawansowane stawiamy “ptaszka” przy pozycji Wczytuj dostosowane tekstury (nie ja to tłumaczyłem…)
Na tym etapie warto rozważyć wczytanie plików tekstur do pamięci RAM komputera. Jeżeli mamy sporo pamięci w zapasie to zaznaczamy Wstępnie pobieraj dostosowane tekstury. W ten sposób unikniemy “migotania” tekstur w emulatorze, które czasami ma miejsce podczas stosowania zmodyfikowanych tekstur.
W zakładce Ulepszenia koniecznie zwiększcie Rozdzielczość wewnętrzna na wyższą niż standardowa zalecana przez emulator:
Dodajemy paczki tekstur.
Na potrzeby poradnika podniesiemy jakość tekstur w grze Metal Gear Solid: The Twin Snakes wykorzystując tą paczkę tekstur. W archiwum znajduje się jedynie folder GGSEA4 zaś jego nazwa idealnie pasuje do identyfikatora gry, którą posiadam na dysku:
Czasami może się darzyć, że folder jest nazwany nieco inaczej niż ID gry jaką posiadamy. W takim wypadku, jeżeli pierwsze 3-6 znaków pokrywa się z identyfikatorem posiadanej przez nas gry to bez obaw, poprawione teksturki będą poprawnie wyświetlane.
Jeżeli natomiast identyfikator gry oraz nazwa folderu różnią się diametralnie to będziecie musieli poszukać innego obrazu płyty ( bądź innej, kompatybilnej paczki tekstur. )
Tekstury kopiujemy do folderu:
D:\Dokumenty\Dolphin Emulator\Load\Textures
Instalacja resource pack’ów przebiega nieco inaczej. Najpierw musimy skopiować całe archiwum do folderu
Dokumenty\Dolphin Emulator\ResourcePacks
Następnie korzystając z opcji Narzędzia >Resource Pack Manager zainstalować wybraną modyfikację:
Po uruchomieniu gry zmodyfikowane tekstury powinny załadować się automatycznie.
To by było wszystko w tym temacie. Dziękuję za uwagę.