Zaraz po premierze animacji “Król Lew” w 1994 roku na markę związaną z tą produkcją wybuchł istny szał. Pamiętam, jakby to byłoby dzisiaj te karteczki, ubrania dla dzieci czy też zabawki. Miałeś coś z Simbą to byłeś gość i rządziłeś na dzielni tak, jak dzisiaj dzieciaki w ubraniach z Psiej Ekipy (czy czegoś takiego…)
Oczywiście nie obyło się bez gry, która również niejednej osobie zapadła w pamięć. Jednak nie z powodu jej wykonania, chociaż nawet niemal po 30 latach od premiery to wciąż wciągająca produkcja. To co w większości przypadków zapamiętaliśmy to koszmarny drugi etap tej gry, a mianowicie Can’t Wait To Be King w którym musieliśmy rozwiązać (podobno) prostą łamigłówkę.
Wszystko sprowadzało się do poprawnego ustawienia małp na drzewach, których zadaniem było przerzucenie młodego Simby na koniec etapu. O ile pierwsza z tych łamigłówek była banalnie prosta, tak ta z końca etapu zazwyczaj kończyła przygodę z tą grą w większości znanych mi przypadków.
Pamiętajcie, że w tamtych czasach nie mieliśmy Youtube ani podobnych serwisów, więc szukanie jakiejkolwiek pomocy sprowadzało się wyłącznie do kolegów i koleżanek z podwórka.
Ten wpis dedykuje właściwie samemu sobie, gdyż piszę go dla beki. Po zakupie Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King na PlayStation 4 trauma związana z drugim poziomem powróciła niczym bumerang i ponownie chciała mnie zniechęcić do przejścia tego tytułu.
Właściwie to nie chcę w Lion King zdobyć platynowego pucharka. Moim największym osiągnięciem jest właśnie ogarnięcie drugiego etapu. A zajęło mi to prawie ćwierć wieku.
Tak jak wspomniałem na samym początku problemem jest druga łamigłówka z małpkami. Screeny z gry pochodzą z emulatora RetroArch.
Jak przejść drugi etap w grze Lion King ?
1. Zaczynamy standardowo, znajdujemy się dokładnie tutaj:
2. Naszym zadaniem jest przejście trochę w prawo i wydarcie się na tę małpkę:
3. Następnie wracamy do hipcia i skaczemy na jego róg:
- Spowoduje to teleportację tutaj, od razu krzyczymy na kolejną małpkę i…
5. …wracamy w lewo, na pierwszą małpią wyspę:
6. Skaczemy na pierwszego nosorożca na wyspie (będzie drugi, jak się wracamy)
7. Wykopie on nas tutaj, krzyczymy na małpę znajdującą się powyżej i…
8. …skaczemy na róg nosorożca, który jest dokładnie pod wspomnianą małpką.
9. Powinniśmy pojawić się tutaj, “przestawiamy” małpiszona:
10. Korzystając z nosorożca z pierwszego kroku, czekamy aż małpy przerzucą nas jak worek kartofli i opuszczamy tej małpi gaj:
Jak widzicie rozwiązanie tej łamigłówki jest niezwykle banalne, nawet jak dla mnie (rocznik ’84) i będąc dzieckiem musiałem być naprawdę nieogarnięty, by nie wpaść na w/w kolejność.
Dziękuję za uwagę, ciekawy jestem czy wy też w przeszłości mieliście podobne problemy z tym tytułem, co ja 😉