Image default
PoradnikiPC/Gry

Jak przejść poziom „Can’t Wait To Be King” w grze Lion King (1994)

Zaraz po premierze animacji “Król Lew” w 1994 roku na markę związaną z tą produkcją wybuchł istny szał. Pamiętam, jakby to byłoby dzisiaj te karteczki, ubrania dla dzieci czy też zabawki. Miałeś coś z Simbą to byłeś gość i rządziłeś na dzielni tak, jak dzisiaj dzieciaki w ubraniach z Psiej Ekipy (czy czegoś takiego…)

Oczywiście nie obyło się bez gry, która również niejednej osobie zapadła w pamięć. Jednak nie z powodu jej wykonania, chociaż nawet niemal po 30 latach od premiery to wciąż wciągająca produkcja. To co w większości przypadków zapamiętaliśmy to koszmarny drugi etap tej gry, a mianowicie Can’t Wait To Be King w którym musieliśmy rozwiązać (podobno) prostą łamigłówkę.

Wszystko sprowadzało się do poprawnego ustawienia małp na drzewach, których zadaniem było przerzucenie młodego Simby na koniec etapu. O ile pierwsza z tych łamigłówek była banalnie prosta, tak ta z końca etapu zazwyczaj kończyła przygodę z tą grą w większości znanych mi przypadków.

Pamiętajcie, że w tamtych czasach nie mieliśmy Youtube ani podobnych serwisów, więc szukanie jakiejkolwiek pomocy sprowadzało się wyłącznie do kolegów i koleżanek z podwórka.

Ten wpis dedykuje właściwie samemu sobie, gdyż piszę go dla beki. Po zakupie Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King na PlayStation 4 trauma związana z drugim poziomem powróciła niczym bumerang i ponownie chciała mnie zniechęcić do przejścia tego tytułu.

Właściwie to nie chcę w Lion King zdobyć platynowego pucharka. Moim największym osiągnięciem jest właśnie ogarnięcie drugiego etapu. A zajęło mi to prawie ćwierć wieku.

Tak jak wspomniałem na samym początku problemem jest druga łamigłówka z małpkami. Screeny z gry pochodzą z emulatora RetroArch.

Jak przejść drugi etap w grze Lion King ?

1. Zaczynamy standardowo, znajdujemy się dokładnie tutaj:

start

2. Naszym zadaniem jest przejście trochę w prawo i wydarcie się na tę małpkę:

pierwsza malpa

3. Następnie wracamy do hipcia i skaczemy na jego róg:

2

  1. Spowoduje to teleportację tutaj, od razu krzyczymy na kolejną małpkę i…

4

5. …wracamy w lewo, na pierwszą małpią wyspę:

5

6. Skaczemy na pierwszego nosorożca na wyspie (będzie drugi, jak się wracamy)

6

7. Wykopie on nas tutaj, krzyczymy na małpę znajdującą się powyżej i…

7

8. …skaczemy na róg nosorożca, który jest dokładnie pod wspomnianą małpką.

9

9. Powinniśmy pojawić się tutaj, “przestawiamy” małpiszona:

11

10. Korzystając z nosorożca z pierwszego kroku, czekamy aż małpy przerzucą nas jak worek kartofli i opuszczamy tej małpi gaj:

Zrzut ekranu 66

Jak widzicie rozwiązanie tej łamigłówki jest niezwykle banalne, nawet jak dla mnie (rocznik ’84) i będąc dzieckiem musiałem być naprawdę nieogarnięty, by nie wpaść na w/w kolejność.

Dziękuję za uwagę, ciekawy jestem czy wy też w przeszłości mieliście podobne problemy z tym tytułem, co ja 😉

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 4 / 5. Głosów: 1

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Jak dodać nowe rdzenie w Retroarch ?

Kabson

Final Fight 3 (1995)

Kabson

Jurassic Park (1993)

Kabson

Odblokowujemy osiągnięcia w grach retro ;-)

Kabson

Alien vs. Predator (1994)

Kabson

E.V.O: Search for Eden (1992)

Kabson

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.