Jazz Jackrabbit 2 to jedna z tych platformówek, o których się nie zapomina. I chociaż pomysł na grę to jedynie rozwinięcie tego, co otrzymaliśmy w pierwszej części gry z 1994 to tytuł dopracowano do tego stopnia, że potrafi bawić nawet dzisiaj.
W grze sterujemy poczynaniami tytułowego Jazza, jednak nie jest on tutaj jedyna grywalna postacią. Oprócz niego druga grywalna postacią jest Spaz, brat Jazz’a który ma odrobinę inny garnitur ruchów. Trzecią grywalną postać, króliczycę Lori dodano w rozszerzeniu do tej gry pod tytułem Jazz Jackrabbit 2: The Secret Files. Każdą z postaci gra się trochę inaczej (Spaz dysponuje podwójnym skokiem, Jazz za to skacze wyżej etc.), więc grę można przejść na trzy różne sposoby.
Fabuła w grze jest prosta do bólu i nie ma co się nad nią rozpisywać. Wystarczy napisać, że pewien złodupiec “coś tam” kradnie i naszym zadaniem jest to odzyskać.
Jazz i Spazz nie są bezbronni. Do dyspozycji ich kciuków oddano kilka dość ciekawych broni, dzięki którymi szybko wyeliminujemy napotkanych oponentów. Przeciwników napotkamy kilka rodzajów, jednak zachowują się oni tak przewidywalnie, że jesteśmy w stanie hurtowo ich przerabiać na piksele.
Gra jest bardzo kolorowa, etapy po których się poruszamy są dopracowane zaś animacje bohaterów i przeciwników cieszą oko nawet dzisiaj. Wydaje mi się, że autorzy gry “zgapili” trochę styl graficzny z innego świetnego tytułu, czyli Earthworm Jim, jednak tutaj nic nie ma takiego “jaja” jak w grze z tytułowym robakiem.
Galeria: Jazz Jackrabbit 2 (1998)
Nie oznacza to jednak, że gra jest kiepska. Jazz Jackrabbit 2 to arcade’owa platformówka w której najpierw działają palce, zaś potem myśli głowa. Gra jest bardzo dynamiczna, poziom trudności rośnie w niej stopniowo, więc mamy czas nauczyć się, jak reagować w danych sytuacjach.
Sama rozgrywka przypomina skrzyżowanie Sonic’a z Contra – czyli strzelamy poruszając się niezwykle szybko 😉
Jazz Jackrabbit 2 dzisiaj.
Osobiście, przy Jazz Jackrabbit 2 nadal bawię się świetnie. Okazało się również, że wciąż pamiętam kody do tej gry którymi się teraz mogę podzielić.
Kody wpisujemy w trakcie rozgrywki (nie pauzujemy gry)
- jjnext – przeskakuje poziom
- jjammo – broń i amunicja
- jjguns – odblokowuje całe uzbrojenie
- jjkill – popełniasz se puku 😉
Grę bez problemu uruchomicie na DOSBox-X.
Dziękuję za uwagę.