Nawigacja po forum
Ścieżka forum - jesteś tutaj:ForumSonyCHD czy gzip do kompresji obrazów …
Please or Zarejestruj się to create posts and topics.

CHD czy gzip do kompresji obrazów PCSX2 ?

Czego używasz do kompresji obrazów *.iso PlayStation 2 ?
gzip
chd
inna metoda
Page 1 of 2Next

Właśnie przepakowuję całą swoją kolekcję gier na PCSX2 do formatu *.chd. Jako, że zajmie mi to około pół tygodnia zastanawiam się, czy dobrze robię ?

Spotkał się ktoś kiedyś z problemami po kompresji *.iso do *.chd ? Czego mogę się spodziewać ?

Konwertuj do *.chd.

Gzipy zostawiają po sobie śmieci (pliki indeksacji) , które trzeba cały czas usuwać.

CHD to format przeznaczony do skompresowanych obrazów i chociaż gzip czasami lepiej kompresuje, to tak jak admin wspomniał, śmieci nam na dysku.

Zatem nie kombinuj i konwertuj na chd 😉

Zostań przy gzip, chd słabiej kompresuje :/

Tylko i wyłącznie gzip. Co prawda, potrzebuje pliku indeksu, ale te można łatwo usunąć. A różnica w kompresji jest ogromna

Aż z nudów przepakuję moją kolekcję i podzielę się wynikami 😉

Ja na ok. 40 GB gier z PS2 kompresją gzip zaoszczędziłem ok 4 gb. Moim zdaniem, nie ma sensu pakować...

IMO nie ma sensu, od którejś aktualizacji emu tworzy te swoje *.pindex.tmp do każdej nowej gry na naszym dysku. Nawet gdy odświeża bibliotekę gier, więc  przy większej ilości tytułów może to trochę zająć...

Dopiero to zauważyłem... 😕

Wcześniejsze wersje emulatora na bank tworzyły pliki *.pindex.tmp dopiero wtedy, gdy faktycznie odpalaliśmy grę. A ja od tygodnia mielę swoją 500 GB kolekcję by to sprawdzić 😈

Preferowałem archiwa w formatach 7zip oraz zip jednak przy dużej ilości gier ta metoda się nie sprawdza. Przez chwilę testowałem format gz, ale ostatecznie stwierdziłem, że format chd jest najlepszy, choć nie zawsze kompresuje obrazy płyt lepiej niż gz.

Zatem zagłosowałem na gzip. Chyba nic lepszego już nie wymyślą.

Page 1 of 2Next