Dzisiaj chciałbym wam przedstawić najprostszą metodę na dodanie kodów do gier emulowanych na PCSX2.
Jak z pewnością wiecie, do konsoli PlayStation 2 zostało wydanych naprawdę wiele peryferii. Prócz kontrolerów wszelakiej maści niektóre firmy stworzyły narzędzie, którymi można było modyfikować komórki pamięci w grach, które przechowywały dane np. o posiadanej amunicji, czy też ilości naszych funduszy.
Takimi urządzeniami był bardzo popularny Action Replay MAX, Gameshark oraz CodeBreaker. I to właśnie kody dostępne z tych urządzeń musimy “ożenić” z naszym emulatorem PlayStation 2.
Na potrzeby tego poradnika wykorzystałem grę Gran Turismo 4 w wersji NTSC-U.
Ale po kolei…
Aktywujemy Cheaty w PCSX2.
Aby aktywować kody wystarczy w oknie głównym emulatora wybrać System > Aktywuj kody.
Oczywiście, po uruchomieniu gry… kody nie będą działać – przecież jeszcze ich nie dodaliśmy 😉 Ale w ten sposób łatwiej będzie nam zidentyfikować naszą grę.
Identyfikujemy grę.
Przed uruchomieniem gry klikamy na Różne > Pokazuj konsolę. Ładujemy obraz płyty i szukamy informacji na temat pliku *.pnatch, którego emulator będzie starał się załadować.
Na moim przykładzie, emulator będzie szukał pliku o nazwie 77E61C8A.pnatch. Musimy stworzyć plik o takiej nazwie w folderze /cheats/. Jest to standardowy plik tekstowy ze zmienionym rozszerzeniem zatem nikt nie powinien mieć z tym problemu.
Konwertujemy kody Gameshark, Action Replay Max, etc. na format obsługiwany przez emulator.
Tutaj zaczynają się “schody”. Emulator PCSX2 nie używa kodów zakodowanych (masło maślane…) w standardach Action Replay i innych. Musimy więc je rozszyfrować.
W tym celu pobieramy niewielką aplikację Omniconvert. W Output ustawiamy Unencrypted > Standard.
W polu Input > Ustawiamy format kodów jakie znaleźliśmy w sieci. W moim przypadku to kody do Action Replay Max znalezione na CodeJunkies.com. oraz GTplanet.net.
Kody które zostały skopiowane z GTplanet zostały już rozkodowane. Omniconvert nie musiał ich ponownie rozszyfrowywać.
Teraz otwieramy nasz pliczek *.pnatch i za pomocą PCSX2 Cheat Converter konwertujemy każdy kod na format zrozumiały przez emulator. W załączniku poniżej tego wpisu umieściłem swój gotowy plik 77E61C8A.pnach jako wzór jak ma to wyglądać.
Sprawdzamy, czy PCSX2 aktywował kody.
Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo to w trakcie uruchamiania gry w konsoli PCSX2 wyskoczy nam informacja o załadowanych kodach:
Czasami może się zdarzyć, że emulator nie załaduje części wybranych przez nas kodów. Dzieje się tak dlatego, że staramy się zastosować kody do gry z innego regionu, bądź jej innej wersji. W takim wypadku po prostu musicie wypytać wujaszka Google o nowe kody 😉
To by było na tyle. Dziękuję za uwagę.