PoradnikiPC/Emulacja

Jak używać kodów w emulatorze PCSX2

Dzisiaj chciałbym wam przedstawić najprostszą metodę na dodanie kodów do gier emulowanych na PCSX2.

Jak z pewnością wiecie, do konsoli PlayStation 2 zostało wydanych naprawdę wiele peryferii. Prócz kontrolerów wszelakiej maści niektóre firmy stworzyły narzędzie, którymi można było modyfikować komórki pamięci w grach, które przechowywały dane np. o posiadanej amunicji, czy też ilości naszych funduszy.

Takimi urządzeniami był bardzo popularny Action Replay MAX, Gameshark oraz CodeBreaker. I to właśnie kody dostępne z tych urządzeń musimy “ożenić” z naszym emulatorem PlayStation 2.

Na potrzeby tego poradnika wykorzystałem grę Gran Turismo 4 w wersji NTSC-U.

Ale po kolei…

Aktywujemy Cheaty w PCSX2.

Aby aktywować kody wystarczy w oknie głównym emulatora wybrać System > Aktywuj kody.

Zrzut ekranu 444
Oczywiście, po uruchomieniu gry… kody nie będą działać – przecież jeszcze ich nie dodaliśmy 😉 Ale w ten sposób łatwiej będzie nam zidentyfikować naszą grę.

Identyfikujemy grę. 

Przed uruchomieniem gry klikamy na Różne > Pokazuj konsolę. Ładujemy obraz płyty i szukamy informacji na temat pliku *.pnatch, którego emulator będzie starał się załadować.

Bez nazwy 2

Na  moim przykładzie, emulator będzie szukał pliku o nazwie 77E61C8A.pnatch. Musimy stworzyć plik o takiej nazwie w folderze /cheats/. Jest to standardowy plik tekstowy ze zmienionym rozszerzeniem zatem nikt nie powinien mieć z tym problemu.

Konwertujemy kody Gameshark, Action Replay Max, etc. na format obsługiwany przez emulator.

Tutaj zaczynają się “schody”. Emulator PCSX2 nie używa kodów zakodowanych (masło maślane…) w standardach Action Replay i innych. Musimy więc je rozszyfrować.

W tym celu pobieramy niewielką aplikację Omniconvert. W Output ustawiamy Unencrypted > Standard.

Bez nazwy 3

W polu Input > Ustawiamy format kodów jakie znaleźliśmy w sieci. W moim przypadku to kody do  Action Replay Max znalezione na CodeJunkies.com. oraz GTplanet.net.

2021 01 07 11h57 25

Kody które zostały skopiowane z GTplanet zostały już rozkodowane. Omniconvert nie musiał ich ponownie rozszyfrowywać.

Teraz otwieramy nasz pliczek *.pnatch i za pomocą PCSX2 Cheat Converter konwertujemy każdy kod na format zrozumiały przez emulator. W załączniku poniżej tego wpisu umieściłem swój gotowy plik 77E61C8A.pnach jako wzór jak ma to wyglądać.

Sprawdzamy, czy PCSX2 aktywował kody.

Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo to w trakcie uruchamiania gry w konsoli PCSX2 wyskoczy nam informacja o załadowanych kodach:gotowy

Czasami może się zdarzyć, że emulator nie załaduje części wybranych przez nas kodów. Dzieje się tak dlatego, że staramy się zastosować kody do gry z innego regionu, bądź jej innej wersji. W takim wypadku po prostu musicie wypytać wujaszka Google o nowe kody 😉

To by było na tyle. Dziękuję za uwagę.

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 4.3 / 5. Głosów: 3

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Załączniki

Może cię zainteresować:

Citra – Emulator Nintendo 3DS

Kabson

Emulujemy Nintendo 64 na PC (simple64)

Kabson

Jak dodać nowe rdzenie w Retroarch ?

Kabson

Scaler (2004)

Kabson

Emulujemy Pokémon Mini na PC (PokeMini)

Emumaniak

Emulujemy Commodore 64 na PC (Denise)

Kabson

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.