Najnowsze wydania emulatora Sony PlayStation 2, czyli znany już nam PCSX umożliwia podmianę tekstur w emulowanych grach. Oznacza to, że jeszcze trochę i w sieci pojawi się prawdziwy wysyp HD modów niezwykle potrzebnych do odświeżenia starych ale jarych tytułów.
Chciałbym przedstawić wam prosty sposób na edycję tekstur w grach emulowanych na PCSX2. Ten trick możecie śmiało użyć na streamach zadziwiając nieco waszą publikę…
…albo po prostu dla przysłowiowych jaj, umieszczając taki screenshot na demotach 😉
Co będzie nam potrzebne:
- Emulator PCSX2 w wersji 1.7. Co prawda są to wersje testowe emulatora, ale działają nad wyraz świetnie. Aby sprostać najnowszym trendom emulator ma w tej wersji ma przeprojektowane GUI, jednak nadal możecie go skonfigurować korzystając z tego poradnika.
- G.I.M.P – czyli program graficzny do obróbki zdjęć, a w naszym przypadku tekstur. Możecie również użyć innego programu do obróbki grafiki. Ja proponuję jak zwykle dobry i zupełnie za darmo 😉
- Gry, w której będziecie podmieniać teksturki. Tutaj nie pomogę, poszukajcie w sieci. Przypominam, że na naszym forum istnieje lista najlepszych stron poświęconych emulacji.
Gdy mamy już wszystko przystępujemy do zabawy.
Jak “zrzucić” tekstury w grze na PCSX2 ?
W pierwszej kolejności musimy zrzucić tekstury wykorzystywane w grze na dysk. W tym celu wchodzimy w ustawienia emulatora, następnie klikamy na Graphics i zaznaczamy Dump Textures.
Teraz uruchamiamy wybraną przez as grę, w której będziemy próbować podmienić tekstury. Ja dla przykładu posłużyłem się Evil Dead – Regeneration.
Aby emulator poprawnie zrzucił tekstury na dysk, musimy w niej trochę się “pokręcić”. Gdy to zbroimy, zamykamy grę i przechodzimy do folderu:
\PCSX2\textures\[ID-gry]\dumps
ID-gry to niepowtarzalny identyfikator gry, w moim przypadku to SLUS-21048. Jak widzicie na screenie poniżej, zrzut tekstur działa nad wyraz dobrze:
Wybieramy zatem teksturę, którą chcemy edytować i otwieramy ją w programie G.I.M.P. Ja posłużyłem się teksturą twarzy Ash’a, aby najszybciej ją edytować i pokazać wam zmiany.
W pierwszej chwili nasza tekstura będzie pół przezroczysta. Aby to “naprawić” z menu wybieramy kolejno warstwa > przezroczystość > próg alfy i naciskamy OK.
Teraz edytujemy naszą teksturę. Ja “na szybko” zamalowałem Ashowi oczy:
Ten krok zależy w głównej mierze od waszej cierpliwości i umiejętności pracy w programie graficznym, gdyż w ten sposób zmienić można naprawdę wiele. Wszystko zależy od waszej pomysłowości. Edytując tekstury pamiętajcie jednak, by nie “wyjeżdżać” na czarne pola, gdyż gdy to zrobicie uszkodzicie teksturę.
Gdy skończymy się “bawić” wybieramy Plik > Wyeksportuj jako i zapisujemy naszą teksturę w
PCSX2\textures\[ID-gry]\dumps\replacements
Pamiętając, by nie zmienić jej nazwy.
Teraz ponownie wchodzimy w ustawienia emulatora i wybieramy Load Textures:
Uruchamiamy grę. Jeżeli zrobiliście wszystko tak jak trzeba, emulator powinien załadować waszą teksturę i ją automatycznie podmienić:
Jak widzicie, możliwość podmiany tekstur otwiera nam nowe możliwości na emulatorze PCSX2.
Dziękuję za uwagę.