Gry

Dead Ascension

Dead Ascension jest próbą przeniesienia mechanik znanych z Doom Eternal do drugiej odsłony tej gry z 1994 roku. I muszę wam przyznać, że całkiem udana. Modyfikacja dodaje naprawdę sporo zawartości przez co sprawia, że w klasycznego Doom’a gra się zupełnie inaczej, niż te 30 lat temu.

Galeria: Dead Ascension

Jak widzicie na screenach wszystkie środki przymusu bezpośredniego, czyli broń w grze jest trójwymiarowa. Wszystkie znajdźki do zebrania również zostały przeprojektowane. Niestety, przeciwnicy dalej są płascy i dlatego też do tej modyfikacji warto również mod Voxel Doom, aby uzyskać w pełni trójwymiarowe mięsko armatnie. Przeprojektowano również główne menu gry oraz HUD widoczny w trakcie grania tak, aby bardziej pasował do dzisiejszych standardów.

Dead Ascension nie oferuje nam nowych map do trybu pojedynczego gracza. Autor nie zapomniał jednak o osobach znających klasyczne poziomy na pamięć i dodał specjalny tryb hordy w którym walczymy z masakryczną ilością przeciwników na niewielkich arenach.

Muszę przyznać, że ten tryb jest naprawdę dobrze przemyślany. Gra się niezwykle szybko, celów do zlikwidowania mamy na pęczki i tylko od naszych szybkich palców zależy, czy przejdziemy do kolejnej fali przeciwników. Tryb hordy to intensywna rozwałka, która jak ulał pasuje do boomer shooter’a którym chce być finalnie Dead Ascension.

Tutaj macie filmik jak tryb hordy wygląda “w praniu”.

Na tym filmiku “dorzuciłem” również parę innych modyfikacji, aby gra wyglądała trochę lepiej. Jeżeli kogoś z was interesuje jakie, to mogę podzielić się nimi w sekcji komentarzy. Przepraszam również za zbyt “podkręcone” audio. Zorientowałem się o tym fakcie dopiero po uploadzie na kanał.

Niestety modyfikacja nie jest pozbawiona wad. W chwili obecnej mod udostępniony jest w wersji alpha co oznacza, że jeszcze sporo czasu upłynie aż autor dopracuje swój projekt do takiego poziomu jak Brutal Doom Black Edition HD, czy też Brutal Wolfenstein 3D. Gra potrafi czasem nie odegrać jakiegoś dźwięku, czy też po prostu wywalić się do pulpitu. Na szczęście zdarza się to niezwykle rzadko i nie przeszkadza w pozytywnym jej odbiorze jako ciekawej modyfikacji do klasycznego Doom’a.

Co będzie nam potrzebne do uruchomienia Dead Ascension ?

  • GZDoom – pobieramy go ze strony głównej projektu. Jest to zmodyfikowana wersja silnika klasycznego Doom’a dodająca wsparcie dla nowych systemów operacyjnych, oraz kilka innych “bajerów” niedostępnych w normalnej wersji gry.
  • Dead Ascension – pobieramy go z moddb.com. Na dzień dzisiejszy to tylko 230 megabajtów.
  • DOOM2.wad – Jest to plik który znajdziecie w oryginalnej wersji gry DOOM. Musicie go sami poszukać, gdyż jest wymagany przez silnik GZDoom. Podpowiem, że łatwo jest go znaleźć na archive.org.

Gdy mamy już wszystkie pliki rozpakowujemy GZDoom, zaś w jego folderze umieszczamy plik DOOM2.wad, oraz pliki modyfikacji brightmaps.pk3, DA_Assets.pk3 i DA_Code.pk3.

Aby uruchomić grę z modyfikacją musicie stworzyć plik wykonywalny *.bat o zawartości:

gzdoom.exe -file DA_Code.pk3 DA_Assets.pk3 brightmaps.pk3

Oczywiście, jeżeli korzystacie z modyfikacji Voxel Doom musicie n a końcu w/w pliku dopisać cheello_voxels.zip

I zapisujemy go jako np. Dead Ascension.bat. Grę uruchamiamy dwukrotnie klikając na stworzony plik.

Dziękuję za uwagę i życzę miłego grania !

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 4.5 / 5. Głosów: 2

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Eric Harris Doom WAD’s

Kabson

Brutal Minecraft Eternal

Kabson

DOOMowe przedszkole, czyli droga do platyny

Kabson

Elementalism

Kabson

Gramy w DOOM’a na Androidzie !

Kabson

Brutal Doom Black Edition HD

Kabson

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.