Emulacja

Emulujemy gry z XBOX 360 na PC (Xenia)

Sądzę, że konsoli XBOX’a 360 nie muszę nikomu przedstawiać. Konsola pomimo ponad piętnastu lat na karku wciąż kusi biblioteką świetnych tytułów. W dzisiejszym wpisie przedstawiam wam emulator Xenia, który pozwala uruchomienie gier z konsoli XBOX 360 na naszym (dość mocnym) PC!

Co będzie nam potrzebne do emulacji XBOX 360 na PC ?

  • Emulator Xenia – pobieramy go ze strony głównej projektu.
  • Gry z konsoli XBOX 360 – szukajcie u wujka Google, bądź stwórzcie sobie obrazy *.ISO ze swoich płyt.
  • Pad kompatybilny z X360/XOne. Powinien właściwie pasować każdy obsługujący XInput. Osobiście korzystam z Dualshock’a 4 który bez problemów paruje się z Windowsem. Emulator w chwili obecnej nie obsługuje sterowania za pomocą kombinacji myszki z klawiaturą, więc jeżeli nie posiadacie pada to najwyższy czas się w niego wyposażyć.

Xenia – minimalne wymagania sprzętowe:

Poniższe dane traktujcie wyłącznie jako ciekawostkę. Wiadomo, że czym mocniejszy sprzęt będziemy posiadać tym jakoś i płynność emulacji będzie lepsza 😉

  • RAM: 256 MB
  • GPU: NVIDIA GeForce 6100 albo AMD RADEON A9800XT
  • CPU: Intel Pentium 4 1500MHz/ AMD A10 PRO-7800B APU

Konfigurujemy emulator Xenia.

Przed pierwszym uruchomieniem emulatora koniecznie w folderze do którego rozpakowaliście emulator stwórzcie plik portable.txt (nie musi mieć żadnej zawartości). W ten sposób emulator będzie zapisywał potrzebne mu pliki właśnie w folderze w którym się znajduje.

Po uruchomieniu emulatora szybko okazuje się, że GUI programu jest nad wyraz proste:

2021 06 11 14h10 23

I jeszcze szybciej dojdziecie do wniosku, że z poziomu programu tak naprawdę nic nie skonfigurujecie 😉 Dlatego też zamykamy aplikację i za pomocą notatnika otwieramy plik xenia.config.toml. Liczba dostępnych pozycji początkowo może przytłoczyć, ale tak naprawdę interesują nas wyłącznie pozycje:

[Content]
license_mask = 0

Musimy zmienić na 1 jeżeli chcemy uruchamiać gry z Xbox Live Arcade. W przeciwnym razie nic nie zmieniamy.

[GPU]
draw_resolution_scale = 1

Posiadając mocny sprzęt możemy tutaj zwiększyć rozdzielczość emulacji podstawiając 2 bądź 3.

I to właściwie wszystko, zapisujemy zmiany i uruchamiamy emulator Xenia. Z menu File wybieramy Open i próbujemy uruchomić naszą grę:

Muszę przyznać, że emulacja konsoli XBOX360 stoi na znacznie wyższym poziomie niż próby emulowania konsoli PlayStation 3. I nic w tym dziwnego. PlayStation 3 wyposażono w procesor Cell, który jest znacznie bardziej toporny w programowaniu a co dopiero w emulacji…

Co prawda większość z ciekawych gier wydano również na PC jednak nadal na X-klocka jest garść tytułów w które warto zagrać. Swoje typy możecie podać w komentarzach 😉

Dziękuję za uwagę.

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 5 / 5. Głosów: 6

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Usuwamy klony oraz pozostawiamy romy z wybranego przez nas regionu w M.A.M.E

iPOD

Emulacja konsoli NES/Pegasus

Kabson

Konfiguracja FourDo (emulator Panasonic 3DO)

Kabson

Odblokowujemy osiągnięcia w grach retro ;-)

Kabson

6 Najlepszych stron poświęconych emulacji.

Kabson

Uruchamiamy Windows 1.01 w przeglądarce

Kabson

3 komentarze

Avatar
Greeg 2024-01-02 at 16:34

Ciekawe w którym PC^^ siedzi procesor o którym wspomina autor tego artykułu. Może warto się doinformować i sprawdzić jaki to typ procka… Autorowi pewnie chodziło o Xbox Classic, gdzie faktycznie jest Pentium 3 733mhz.

Odpowiedz
Kabson
Kabson 2024-01-04 at 18:28

Faktycznie, błąd wziął się właśnie z tego powodu. W X360 siedzi Xenon i faktycznie, ciężko by go było znaleźć w zwykłym PC.
Dzięki za uwagę. Jak to dobrze widzieć, że ktoś czyta moje wypociny 😉

Odpowiedz
Avatar
Greeg 2024-01-07 at 16:17

tak, ludzie czytają, ale nie każdy ma odpowiednią wiedzę, żeby wyłapać błędy w artykułach. Xbox 360 ma procesor znany jako Xenon i jest to Power PC od IBM odpowiednio przystosowany na potrzeby Xbox 360 nie spotykany w PC i jest o niebo lepszy niż ten z PS3 Cell, który nie tyle co jest trudny w programowaniu, ale zasadniczo gorszy (więcej nie znaczy lepiej). Spokojnie można by wykorzystać taką samą ilość rdzeni jak w Xbox 360 przy tym samym tytule dajmy na to FAR CRY 4 ( 3 tu i 3 tu), a gry na PS3 i tak będą chodzić gorzej z powodu grafiki i sztywnych^^ 256MB ram w PS3, gdzie na Xbox 360 rozwiązano to w innym sposób współdzielenia 512MB pomiędzy ram, a ram GPU i w taki sposób grafika może dynamicznie otrzymać z tych 512MB więcej niż tylko 256MB z tych 512MB.

Odpowiedz

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.