Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej hulajnogi o dość ekstremalnych parametrach. Motus Pro 10 Sport 2021 bo o niej tutaj mowa, to prawdziwa rakieta na dwóch kółkach i jazda na niej jest naprawdę przyjemna. Oczywiście jak tylko “poskromimy” ten sprzęt na tyle, by przestać się go obawiać.
Dzisiaj przedstawiam wam ukryte menu serwisowe w którym możemy zmienić kilka rzeczy. Ten wpis traktuję bardziej jako ściągawkę dla mnie. Wciąż próbuję dostosować ustawienia Motusa “pod siebie”, jednak z powodu aury panującej na dworze jeszcze trochę mi to zajmie.
Aby wejść w ukryte menu przy włączonej hulajnodze naciskamy jednocześnie przyciski power oraz mode. Nawigacja po menu jest nadzwyczaj prosta. Przycisk power służy do przeskakiwania na kolejne ustawienie, zaś mode zmienia parametry danej pozycji. Ponadto, hulajnoga bardzo szybko automatycznie wychodzi z tego menu, więc jak chcemy coś zmienić to musimy się pośpieszyć.
Dostępne pozycje w manetce QS-S4 w hulajnodze Motus Pro 10 Sport 2021.
Muszę was przestrzec przed wprowadzaniem zmian w tych ustawieniach. Zmieniamy włącznie te parametry, których nazwy zaznaczyłem na zielono. Czerwonym kolorem oznaczyłem pozycje, których kategorycznie nie należy ruszać.
P01 – Jasność podświetlenia wyświetlacza. Standarowo ustawiony na 03 (najjaśniejszy) i tak radzę go pozostawić. Wyświetlacz nie ciągnie aż tyle prądu, by był powód na zmniejszanie jego czytelności w słońcu.
P02 – Zmiana jednostek na mile/kilometry. Jako, że obowiązującym standardem u nas jest system metryczny pozostawiamy tę pozycję w świętym spokoju.
P03 – Pojemność baterii. Pozwala określić maksymalną pojemność zainstalowanych w decku baterii. Jako, że nie mamy na to wpływu (no chyba, że coś zmodyfikowaliśmy…) pozostawiamy jak jest.
P04 – czas do samoczynnego wyłączenia się manetki, gdy nie korzystamy z hulajnogi. Wartość podajemy w minutach. Osobiście mam ustawione na 5 minut.
P05 – funkcja nieużywana.
P06 – rozmiar zamontowanych kół. Motus Pro 10 Sport 2021 porusza się na dziesięcio calowych kółkach i taką wartość tutaj zostawmy.
P07 – Określa ilość magnesów w silniku. Standardową wartością jest 028 i nic tutaj nie zmieniamy 😉
P08 – Limit (ogranicznik) mocy. Standardowo jest to 100 (%), ale w razie potrzeby możemy trochę “wykastrować” hulajnogę ze swoich osiągów.
P09 – To ciekawa pozycja. Określa, czy możemy ruszyć hulajnogą z miejsca, czy też po uprzednim odepchnięciu się. Na razie testuję jedno i drugie rozwiązanie i nie wiem na które się zdecydować. Hulajnoga waży prawie 30 kilogramów i odepchnięcie jej z miejsca do najprzyjemniejszych nie należy…
P10 – brak pozycji.
P11 – elektryczny hamulec. Standardowo ustawiony na 1, ale możemy zwiększyć siłę z jaką “ciągnie”. KERS włączamy delikatnie naciskając hamulec. Ja mam ustawiony na 3.
P12 – Określa wartość, z jaką hulajnoga przyśpiesza. Jako, że pod nogami mamy dwa 1000 watowe silniki już pozycja 1 daje sporo frajdy. Jednak jak wam mało wrażeń, możecie zmienić tą wartość.
P13 -brak pozycji.
P14 – j/w.
P15 – Napięcie odcięcia sterownika. Określa do jakiego poziomu możemy rozładować Motusa Pro Sport 2021 zanim ten się wyłączy i zamieni w 30 kilogramową taczkę. Standardowo jest tutaj ustawione (jak dobrze pamiętam) 38, jednak polecam trochę zwiększyć tę wartość do np. 41,5. Stracimy w ten sposób kilka km z zasięgu, jednak kosztem dłuższej żywotności baterii.
P16 – zerowanie całkowitego przebytego przebiegu (odo). Naprawdę nie wiem po co kręcić licznik w hulajnodze 😉
P17 – Funkcja tempomatu. O ile w mojej poprzedniej hulajnodze tempomat chwaliłem, to tutaj natychmiast go wyłączyłem. Wolę ręcznie dawkować prąd temu demonowi…
P18 – funkcja nieużywana.
P19 – funkcja nieużywana.
P20 – funkcja nieużywana.
To by było na tyle. Dziękuję za uwagę.
28 komentarzy
P11 masz błąd, hamulec elektryczny włączą się razem ze światłem STOP
No właśnie w czasie gdy to pisałem, nie byłem w stanie sprawdzić tego ustawienia (pogoda). Na innych stronach jasno napisane jest, że to hamulec regeneracyjny, czyli jak mocno doładowuje się hulajke jadąc na “luzie”. Więc uznałem, że w motusie też to jest.
To jest hamulec regeneracyjny. Na najwyższym ustawieniu idzie wyczuć,że szybciej zwalniamy niż na 1 na której hulajka się toczy i nie chce przestać.
Cześć
Koledzy mam pytanie
Jakie jest ustawienie fabryczne pon nr.3
W Motusie 10 Pro Sport 2021
Dziękuję z góry za odpowiedź
Cześć
Koledzy mam pytanie
W pozycji nr 3 jakie jest ustawienie fabryczne?
Mowa o Motus Sport pro10 2021
Prawidłową wartością jest 052. I lepiej tego nie zmieniać by nic nie usmażyć 😏
Ja fabrycznie mam inaczej 052.
Aż musiałem w serwisie się zapytać. Tak, prawidłowo powinno być 52. W mojej hulajce był błąd 😏
Witam mam motusa pro 10 2021 z euro AGD i kurczę jedzie tylko 20km/h . Babcie tymi elektryczny skuterami mie wyprzedzają i bekę mają że tak wolno jadę , a one Se śmigają 35 km/h . Proszę o pomoc jak to zrobić ?! Fajnie by było jak by ktoś znał hakiś link do filmu jak to zrobić .
P08 na 100 i będzie jeździć normalnie.
Dziękuje bardzo jak tylko skończę prace odrazu sprawdzę czy jest moc
Witam, mam Motusa Pro 10 Sport 2021 i chciałbym wiedzieć czy podczas ładowania tej hulajnogi można ją na chwile włączyć bo chciałbym zobaczyć jakie mam ustawienia pod P3 i czy można coś zmienić jeśli by się okazało że mam coś źle?
Możesz ją włączyć. Z tym P03 to u mnie jaja były. Prawidłową wartość to 52.
No właśnie, ja grzebałem w tych ustawieniach jak szukałem jak podwyższyć prędkość z tych fabrycznie ustawionych na 20km/h i chciałem zobaczyć czy czegoś tam nie nabroiłem, ale sprawdziłem i było ustawione 52. Dzięki za odp. Pozdro.
A jaki rodzaj klocków hamulcowych jest w Motusie Pro 10 Sport 2021?
Jak mam być z Tobą szczery, to .ujowe. U mnie oryginalne klocki z tyłu skończyły się po 200 przejechanych kilometrach. Polecam klocki Clarks VRX841 które łapią jak głupie.
I jak już jesteśmy na zakupach to rozważ proszę wymianę tego badziewnego dzwonka na coś takiego. Wygląda i brzmi znacznie lepiej od tego stockowego.
Witam
Przeglądałem swoje menu i troszkę dostosowałem swoją hulajkę.
Zostało mi jedno pole które w/g autora jest nieużywane, pole nr 20 u mnie jest wartość 004.
Cokolwiek to znaczy taką kupiłem używkę..
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Drugie pytanie odnośnie ładowania, ładować do pełna ? patrzeć na napięcie ?
Jeszcze nie ładowałem swojej.. głupie pytanie w związku z tym ładowarka zaświeci się na zielono jak skończy ładowanie ?
pozdr.
Zaświeci się na zielono, generalnie powinno się ładować do 80% ja dbam jedynie o to, by nie stała naładowana z włączoną ładowarką.
kupiłem motusa pro10 sport 2021 LG wszystkie ustawienia mam jak z artykułu Kabsona i hulajka max 33 km/h. dodam, że mam ją 3 dni. macie jakieś pomysły co może być nie tak.
pozdro
P08 na 100, 3 bieg i pobaw się przyciskami Eco/dual. One moim zdaniem skopane są, nie wiadomo czy są włączone, czy nie…
Pytanie bo mam nie wyskalowany licznik, nawet jak jadę szybko to jest max 26km/h w milach jest jeszcze mniej wiadomo. Jestem pewien że jadę dużo szybciej.
Najprościej porównaj dane z licznika wraz z GPS.
Ma ktoś wytyczne ustawień motus 10pro ?
Proponuję zapytać na grupie FB Motusa, sam nie mam dostępu do tego modelu.
co pokazuje licznik na stacyjką
Aktualne napięcie na baterii. Jest to znacznie dokładniejszy wskaźnik od tych “kresek” na wyświetlaczu.
Witam serdecznie i chcialem sie tez podzielic problemem ktory dzieki wam rozwiazalem .
Motus Pro 10 sport .kupiona wczoraj bateria niby costam naladowwana ladowala sie okolo 10h ladowarka swieci na zielono po wlaczeniu 3 kreski lipa przejechala z 10km jedna kreska.Syn zalamany.
W P3 bylo ustawione 60 po ustawieniu 52 zapalilo 4 kreski na wskazniku baterii czyli ok.
Jestem wam naprawde bardzo wdzieczny za te cenne informacje.
Cieszę się, że pomogłem.
Szerokości 😁