DuckScaler jest naszą propozycją dla osób, które zaczynają swoją przygodę z upscalingiem tekstur w emulatorze pierwszego plejaczka. Dzięki DuckScaler bez problemu i bez żadnej zaawansowanej wiedzy poprawisz tekstury w grach emulowanych przez DuckStation, a co lepsze – program zaprojektowaliśmy tak, by potrafił to robić „w locie” – kiedy grasz !
Jak używać DuckScaler ?
Tak jak wspomniałem, projektując DuckScaler moim założeniem było oddanie jak najprostszego narzędzia. Dlatego też, DuckScaler jest banalny w obsłudze i właściwie wszystko robi sam.
Jednak sam DuckScaler nie jest narzędziem AI, tylko „protezą” która pomaga bez żadnej technicznej wiedzy skonfigurować silnik i przetwarzać masowo tekstury w grach na DuckStation.
Wymagania sprzętowe
Właściwie nie ma 😉 Jak masz dobry komputer, to możesz uruchomić DuckScaler w trakcie grania i już w trakcie gry konwertować tekstury.
DuckStatnion – konfiguracja
DuckStation umożliwia dumpowanie (zrzut) tekstur na dysk twardy. W ten sposób po prostu grając emulator stworzy nam folder /dumps/
Aby to jednak zrobił, musicie ustawić emulator w ten sposób:
Zaznaczamy Enable Texture Cache, Enable Texture Dumping i Włącz zrzuty zapisu VRAM. Warto te ustawienia zastosować jedynie do gry, której tekstury chcemy upscalować. Ustawienie globalnego zrzutu tekstur sprawi, że bardzo szybko skończy się nam miejsce na dysku 😉
Aby wczytać poprawione tekstury wystarczy zaznaczyć Enable Texture Replacement, oraz Włącz zastępowanie zapisu VRAM.
Co będzie nam potrzebne oprócz DuckScaler ?
Tak jak wspomniałem, DuckScaler to tylko proteza i sam z siebie nic nie robi 😉
Aby program działał prawidłowo musimy mieć zainstalowany również ImageMagick, najprościej zrobić to wklepując w terminal PowerShell komendę:
winget install imagemagick.imagemagick
Ewentualnie, odwiedzić ich stronę w sieci.
Oprócz tego potrzebujecie jeszcze silników, o których wspominam w tym poście.
DuckScaler pobierzecie za darmo na dole tego wpisu. Na forum mamy specjalny dział w którym możecie zgłaszać do nas zastrzeżenia i nowe pomysły które można zaimplementować w tym programie.
Nasz program jest jeszcze w fazie rozwojowej, więc cierpliwości 😉 Z całą pewnością jeszcze go dopracujemy.
Poniżej łapcie kilka gier, na których testowałem DuckScaler: