Sony prezentując konsolę PlayStation Vita wprowadzili nowy standard kart pamięci które gracze po prosu znienawidzili. Koszmarnie drogie i mało pojemne karty były przysłowiowym strzałem w kolano do tego stopnia, że w nowszej wersji konsoli oddali nam do dyspozycji dodatkową pamięć.
Te dodatkowych kilka GB to niestety to kropla w morzu potrzeb, więc osoby chcące przenosić na konsolce większą ilość gier… musiało po prostu dokupić te nieszczęsną kartę pamięci.
Na szczęście dla graczy, kilka osób nie próżnowało i od jakiegoś czasu możemy wykorzystać zwykłą kartę microSD w naszej konsoli wykorzystując specjalny adapter SD2Vita. Karty microSD są coraz tańsze, w cenie 8 GB karty pamięci dedykowanej dla Vity możemy kupić już 128 GB kartę microSD. Co prawda aby skorzystać z dobrodziejstw adaptera musimy przerobić konsolę, ale osobiście nie znam już ani jednego posiadacza tej konsoli z oryginalnym oprogramowaniem na pokładzie.
Co będzie nam potrzebne:
- Karta microSD – czym większa tym lepsza. Zalecam nie dziadować i z marszu kupić 256 GB.
- Adapter SD2Vita – kupicie go na Allegro, w cenie ok 20 cebulionów.
- zzBlank.img – pobierzecie go z załącznika poniżej tego wpisu.
- balenaEtcher – aplikacja za pomocą której sflashujemy kartę microSD.
- AutoPlugin II – zbiór wtyczek do przerobionych konsol. Jak dla mnie ręczne dodawanie wtyczek to relikt przeszłości. Lepiej korzystać z wygodniejszych rozwiązań 😉
- Konsola PlayStation Vita z CFW – to chyba oczywiste 😉
Jak szybko skonfigurować kartę SD2Vita:
W pierwszej kolejności koniecznie musimy wykonać backup zawartości naszej partycji ux0:. Wykorzystajcie w tym celu VitaShell i skopiujcie całą obecną zawartość partycji ux0: na dysk twardy PC.
Warto zainstalować AutoPlugin2.vpk na konsoli, będzie potrzebny za chwilę.
Teraz musimy przygotować kartę SD2Vita. Uruchamiamy balenaEtcher. Obsługa programu jest banalna. Po prostu wystarczy wskazać pobrany plik zzBlank.img, wybrać dysk docelowy i kliknąć na przycisk flash:
Większość poradników dostępnych w sieci w tym celu wykorzystuje Win32 Disk Imager, jednak ja dałem sobie z nim spokój. Po prostu na Win 10/11 nie chce działać i nie będę się zastanawiał, dlaczego 😉
Gdy mamy już przygotowaną kartę microSD kopiujemy na nią kopię zawartości partycji uxo:.
Tak przygotowaną kartę wkładamy w adapter SD2Vita i montujemy w naszej konsoli.
Uruchamiamy Autoplugin II.
Wybieramy Vita plugins:
Następnie Install plugin for SD2Vita:
I konfigurujemy wszystko jak na screenie poniżej:
Naciskamy trójkąt aby zapisać konfigurację i ponownie uruchamiamy konsolę.
Jak sprawdzić, czy SD2Vita działa ?
Najprościej włączyć VitaShell i sprawdzić jaką pojemność ma partycja ux0:
Jak widzicie u mnie jest prawie 240 GB więc wszystko działa 😉
Tą dodatkową powierzchnię z pewnością wykorzystamy… w kolejnych poradnikach dotyczących tej nadal ciekawej konsolki ;-).
2 komentarze
dzięki tobie w końcu mogę mieć wiecęj gier na PSV
To to nic, Vita żyje teraz dzięki homebrew. I chociaż mocy jej brakuje, to paczka emulatorów również się znajdzie. Sprawia to, że biblioteka gier dorównuje liczbie złotówek, które Sasin przejeb*ł na wybory kopertowe, które się nie odbyły 😜