Quake to klasyczna strzelanka pierwszoosobowa, która zdefiniowała gatunek gier FPS. Wydana w 1996 roku przez id Software, gra oferuje szybką akcję, mroczny klimat i innowacyjny, w pełni trójwymiarowy silnik graficzny. Niestety wielu graczom przeszkadzał dobór i wykonanie broni w grze. Co prawda Nailgun i Thunderbolt to bronie ikoniczne, kojarzące się z tym tytułem to ich wykonanie pozostawiało wiele do życzenia. Dlatego też przedstawiam wam niewielką modyfikacje dodająca bronie z gry Doom do Quake.
Co będzie nam potrzebne do zmodyfikwania wyglądu broni w grze Quake ?
Potrzebne będą nam następujące pliki:
- Alternative Gun Models for Quake – ściągamy z moddb.com.
- QuakeSpasm – to zmodyfikowany silnik pierwszego Quake, który działa na ówczesnych urządzeniach. Pobieramy go ze strony głównej projektu.
- Quake 1 – możecie poszukać go na gog.com lub ewentualnie pobrać z innych dostępnych źródeł.
Gdy już będziemy mieli wszystkie pliki rozpakowujemy QuakeSpasm i do jego folderu kopiujemy folder /id1/
z folderu instalacji gry Quake. Następnie rozpakowujemy modyfikację Alternative Gun Models for Quake i pliki pak2.pak
oraz autoexec.cfg
również kopiujemy do folderu /id1/
.
Grę uruchamiamy przez plik quakespasm.exe
.
Galeria nowych pukawek:
Prawda, że wyglądają naprawdę zacnie ? I zapewniam was, że również dobrze działają.
Aby uniknąć zaburzeń w rozgrywce, nowe bronie są odpowiednio zbalansowane, więc rozgrywka w Quake nadal jest przyjemna, dynamiczna i nad wyraz płynna. Nawet pomimo faktu, że część z broni dostały animacje przeładowania co teoretycznie powinno spowolnić rozwałkę. Nic bardziej mylnego !
Dziękuję za uwagę. Jeżeli chcecie, by dział z modami do tak starych (a jednak wciąż jarych…) gier się u nas rozwijał to – piszcie w komentarzach 😉