Mody do gier

Eric Harris Doom WAD’s

W dniu 20 kwietnia 1999 roku w Denver w stanie Kolorado doszło do jednego z najbardziej tragicznych wydarzeń w historii Stanów Zjednoczonych. Dwaj uczniowie, Eric Harris i Dylan Klebold z zimną krwią, zabili dwunastu swoich kolegów, jednego nauczyciela, a kilka minut później popełnili samobójstwo.

To szokujące wydarzenie miało miejsce w Colombine High School i skłoniło wielu ludzi do podążania tą samą ścieżką.

W chwili obecne słowo “Coline” natychmiast kojarzy się z dwoma rzeczami: strzelaninami szkolnymi i agresywnymi grami wideo, takimi jak Mortal Kombat i Doom. To właśnie na nie zrzucono winę za zachowanie tych dwóch psycholi.

Nie wiem czy wiecie, ale Eric Harris był zagorzałym fanem gry wideo Doom i modderem, który wypuścił kilka modyfikacji, a tak właściwie map do tej gry. Większość jego plików WAD do gry DOOM zaginęła, jednak odzyskano sześć spośród dziesiątek WAD-ów stworzonych przez Erica Harrisa.

Są to:

  • UAC Labs, Deathmatch in Bricks,
  • Fight Me,
  • Hockey,
  • Killer
  • Station.
  • Columbine/RealDeath /RealDoom
Chociaż stworzone przez Erica Harrisa poziomy nie są niczym wyjątkowym z technicznego punktu widzenia, ich mroczna historia może okazać się fascynującą ciekawostką dla entuzjastów moddingu w świecie DOOM-a. Harris użył tych poziomów jako swoistego narzędzia do praktyki i przemyśleń związanych z tragicznym planem masakry w Columbine High School. Rekonstrukcje szkoły i inne elementy były miejscem, gdzie Harris i Dylan Klebold wielokrotnie powtarzali i przygotowywali się do swojego makabrycznego planu.

Galeria:

Dla fanów moddowania DOOM-a, odkrycie tych poziomów może być nie tylko ciekawostką, ale także pogłębieniem zrozumienia kontekstu, w jakim zostały stworzone. Może to skłonić do refleksji nad rolą gier wideo w życiu Harrisa i podkreślenia, jak twórczość może być używana w sposób zupełnie odmienny od intencji pierwotnych twórców gry. Pomimo ich makabrycznego pochodzenia, te poziomy są także jednym z elementów historii związanego z grą Doom, której wpływ wykracza poza same granice świata wirtualnego.

Aby zagrać w te modyfikacje, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Wejdź na stronę główną projektu i pobierz najnowszą wersję silnika GZDoom.
  2. Pobierz Eric Harris Doom WAD’s z naszego forum.
  3. Pobierz DOOM2.wad. Jest to plik który znajdziecie w oryginalnej wersji gry DOOM. Musicie go sami poszukać, gdyż jest wymagany przez silnik GZDoom. Podpowiem, że łatwo jest go znaleźć na archive.org.

Następnie:

  • Zainstaluj GZDoom, uruchamiając pobrany plik instalacyjny i postępując zgodnie z instrukcjami.
  • Rozpakuj pliki Eric Harris Doom WAD’s do folderu z grą Doom.
  • Umieść plik DOOM2.wad w tym samym folderze, co plik wykonywalny GZDoom.
  • “Metodą przeciągnij i upuść” przenieś intersujący ciebie plik *.wad nad plik wykonywalny gzdoom.exe i “ciesz” się grą.

Dziękuję za uwagę.

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 3.7 / 5. Głosów: 3

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Vivid Fallout – tekstury 1K/2k/4K

Kabson

Resident Evil 3: Dark Infection

Kabson

Plush Teddy Bear Follower

Kabson

Brutal Heretic

Kabson

#WatchDogs4

Kabson

Bethesta logo remover for Fallout 76

iPOD

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.