Serii Silent Hill raczej nie muszę przedstawiać – te kultowe survival horrory zna chyba każdy, kto miał styczność z konsolami Sony. Klimatyczna oprawa graficzna, gęsta mgła i mroczna atmosfera sprawiły, że gry te na stałe zapisały się w historii elektronicznej rozrywki.
Jako że ostatnio odświeżyłem sobie wszystkie części dostępne na PlayStation 2, postanowiłem poprawić ich oprawę wizualną. Przygotowałem paczkę tekstur w wyższej rozdzielczości, które znacząco podnoszą jakość grafiki podczas gry na emulatorze PCSX2.
Silent Hill 2
Silent Hill 2 to jedna z najbardziej ikonicznych gier w historii survival horroru. Wydana w 2001 roku na PlayStation 2, do dziś pozostaje wzorem, jak tworzyć atmosferyczne i emocjonalnie angażujące gry.
Gracz wciela się w Jamesa Sunderlanda, który otrzymuje list od swojej zmarłej żony, wzywający go do tytułowego miasteczka Silent Hill. Na miejscu zastaje jednak świat pełen tajemnic, zniekształconych potworów i psychologicznych koszmarów, które zdają się odbiciem jego własnych lęków i poczucia winy.
Gra wyróżnia się nie tylko mrocznym klimatem, ale przede wszystkim dojrzałą i wielowarstwową fabułą. To opowieść o stracie, żalu i konsekwencjach własnych czynów. Design potworów (z legendarnym Pyramid Headem na czele), niepokojąca muzyka Akiry Yamaoki i mglista, opuszczona sceneria miasta tworzą doświadczenie, które zostaje w pamięci na długo.
Silent Hill 3
Silent Hill 3, wydane w 2003 roku na PlayStation 2, to bezpośrednia kontynuacja pierwszej części serii, choć początkowo fabuła wydaje się niezależna. Gracz wciela się w Heather Mason, nastolatkę, która nieoczekiwanie zostaje wciągnięta w koszmar pełen groteskowych potworów i religijnych fanatyków.
Pod względem oprawy audiowizualnej to jedna z najładniejszych gier na PS2. Ciemne, brudne lokacje, doskonała gra świateł i detali oraz genialna ścieżka dźwiękowa Akiry Yamaoki tworzą niepowtarzalny, duszny klimat. Silent Hill 3 jest także jedną z najbardziej intensywnych i brutalnych odsłon serii – zarówno pod względem wizualnym, jak i tematycznym.
Silent Hill 4: The Room
Wydane w 2004 roku Silent Hill 4: The Room to jedna z najbardziej eksperymentalnych odsłon serii. Gra wprowadza sporo zmian w rozgrywce i narracji, co czyni ją wyjątkową, choć nieco kontrowersyjną wśród fanów.
Gracz wciela się w Henry’ego Townshenda, który zostaje uwięziony we własnym mieszkaniu. Jedyną drogą ucieczki są tajemnicze portale prowadzące do przerażających, pełnych niebezpieczeństw światów. Nietypowa perspektywa – z widokiem z pierwszej osoby w mieszkaniu i klasycznym TPP w pozostałych lokacjach – buduje poczucie klaustrofobii i izolacji.
Silent Hill: Shattered Memories
Wydane w 2009 roku Silent Hill: Shattered Memories to jeden z najbardziej unikalnych tytułów w serii. Jest to luźny remake pierwszej części, ale z całkowicie nowym podejściem do fabuły i rozgrywki. Gra rezygnuje z klasycznej walki na rzecz eksploracji, ucieczek przed potworami i psychologicznej narracji, dostosowującej się do wyborów gracza.
Gracz ponownie wciela się w Harry’ego Masona, który poszukuje swojej córki w opustoszałym Silent Hill. Kluczowym elementem gry jest psychologiczny profil bohatera – na podstawie odpowiedzi w testach psychologicznych oraz sposobu eksploracji świata, gra dynamicznie zmienia wydarzenia, postacie i nawet wygląd potworów. To sprawia, że każda rozgrywka może być nieco inna.
Mały bonus.
Silent Hill HD dla DuckStation
Na zakończenie kolejna moja praca – tekstury hd do pierwszej części Silent Hill na DuckStation. Jednak o upscalingu typowo gier z szaraczka jeszcze niewiele wiem. Paczkę tekstur możecie pobrać pod tym linkiem.
Tekstury upscalowałem za pomocą DuckScaler – mojego własnego projektu.
Dziękuję za uwagę.