Fallout 4 pomimo archaicznej rozgrywki to niewątpliwie dobra gra, która wyrwie Wam z życiorysu niemal 100 godzin. Przedstawiam Wam 10 porad, dzięki którym szybciej i łatwiej przebrniecie przez ten tytuł.
1) Nie przejmujcie się bulidem.
Fallout 4 niemal kompletnie został “wykastrowany” z zaawansowanych możliwości tworzenia własnego bulidu na rzecz perków, które odblokowujemy zdobywając kolejne poziomy doświadczenia. Oznacza to, że postaci nie da się “zepsuć” w żaden możliwy sposób.
2) Nie przesadzajcie z wydawaniem punktów w Charyzmę.
W przeciwieństwie do poprzednich części serii Charyzma w F4 ma drugorzędne znaczenie. Nie będę Was oszukiwał – dialogi oraz dostępne w nich wybory są doszczętnie skopane i generalnie posiadanie wygadanej postaci nie ułatwi nam rozgrywki. Moją propozycją jest wbicie Charyzmy tylko do 7 poziomu – zdolność “Burmistrz” znacznie ułatwia zarządzanie osadami.
3) Ochłap nie jest naszym towarzyszem !
Brzmi to trochę dziwnie ale gra nie zalicza psiaka do naszych pomocników. Oznacza to, że posiadając go jako aktywnego kompana perk “Samotny Wędrowiec” wciąż działa. Z powodu nikłego A.I. oraz związanej z nią przydatności w walce naszych pomagierów polecam właśnie przemierzanie Wspólnoty z Ochłapem – maksymalnie rozwinięty “Samotny Wędrowiec” oraz “Pies Bojowy” to najbardziej niszczycielska mieszanka w grze.
4) Zbieraj śmieci, nie używaj Śmieciomiota (Junk Jet)
Rozumiemy, że zabijanie “gratami” przeciwników jest dość zabawne jednak śmieci w tej grze stanowią ważny element craftingu, więc odstawcie używanie tej broni i gromadźcie szpargały w warsztacie – na 100% przydadzą się one Wam później w trakcie modyfikacji uzbrojenia i rozbudowy osad.
5) Ochłap/towarzysz się zgubił ? nic strasznego !
Wiele osób tuż po zmianie pomocnika zauważa, że nasz psiak “gdzieś” wsiąkł. W chwili obecnej jest to bardzo kłopotliwe, gdyż gra nijak nie zaznacza gdzie znajdują się NPC którzy mogą stać się naszymi towarzyszami. Aby nie tracić nerwów i czasu proponuję odsyłać każdego naszego towarzysza do Sanktuarium w którym wybudujemy Dzwon (dostępny w Zasoby > Różne) który po użyciu spowoduje, że wszystkie postacie z osady podejdą do niego gdy usłyszą jego dźwięk.
Z Ochłapem jest nieco inaczej gdyż nie reaguje on na dźwięk dzwona. Musimy przejść się po Sanktuarium i rozebrać wszystkie psie budy, a następnie wybudować jedną psią budę (polecam miejsce nieopodal warsztatu). Psiak kocha swoją budę i a 99% przypadków będzie się przy niej kręcił.
6) Rozbuduj swoją osadę.
Pomimo, że rozbudowa osad została w grze potraktowana po macoszemu zalecam trochę się w nią pobawić – dzięki niej jesteśmy w bardzo prosty sposób zarabiać na laniu wody 😉
7) I am Iron Man ! – czyli Pancerz Wspomagany naszą drugą skórą…
Pancerz wspomagany sprawia, że nasz bohater zamienia się w niewielki czołg i jest niezwykle przydatny niezależnie od drogi rozwoju naszej postaci, zatem rozwijanie takich umiejętności jak Nauka! oraz Zbrojmistrz w dalszej części gry (ok. 30 poziomu) powinno być dla nas priorytetem.
Niestety nie ma róży bez kolców – rdzenie fuzyjne, używane do zasilania zbroi są bardzo drogie jednak stosując się do porady z pkt. 6 nie będziecie mieli problemów z ich zakupem. Ponadto w naszej “puszcze” nie da się pływać – jeżeli gdzieś ugrzęźniecie skorzystajcie z menu szybkiej podróży.
8) Śmiercionośne ataki z ukrycia.
Standardowo gdy przykucniemy i zaatakujemy niczego nie spodziewającego się przeciwnika otrzymamy mnożnik x2 do ataku. Jeżeli jednak rozwiniemy maksymalnie perki “Ninja” oraz “Piaskowy Dziadek” nasz mnożnik wzrośnie aż 5.3 razy !
Dla naszych przeciwników oznacza to tylko jedno – mocny, niespodziewany wpier@#$ a dla nas – znacznie zmniejszone zużycie medykamentów oraz amunicji. Warto tutaj dodać, że jedna z najbardziej mocarnych zabawek wyciszony Railgun “Ostatnia Minuta” dostępny na Zamku jest w stanie położyć największe monstra na poziomie “Przetrwanie” za pomocą 2-3 celnych strzałów.
9) Nazwij swoje zabawki.
Aby szybko połapać się w typie potrzebnej amunicji do naszych zabawek warto podać jej kaliber jako jej prefiks.
10) S.P.E.C.I.A.Ł. Dla Ciebie !
Zaraz po rozpoczęciu gry warto odwiedzić nasz “stary” dom a dokładniej pokój Shauna. Pod jego łóżeczkiem znajdziecie periodyk, który po podniesieniu dodaje nam jeden wybrany przez nas punkt do systemu rozwoju postaci.