Moim zdaniem Grand Theft Auto: San Andreas jest najlepszą częścią serii. Niestety konsolkę PlayStation Vita ominął oficjalny port tej gry, jednak od czego mamy domorosłych programistów i homebrew ?
Chciałbym zaprezentować wam sprawdzoną metodę na uruchomienie gry GTA: San Andreas na Sony PlayStation Vita.
Co będzie nam potrzebne do uruchomienia San Andreas na Playstation Vita ?
- Przerobionej konsoli, ja testowałem San Andreas na HENkaku Ensō 3.65 i działa idealnie.
- Wtyczki Kubridge oraz FDfix – instalujemy je za pomocą AutoPlugin II.
- CrystalPSM –pobieramy paczkę, instalujemy i właściwie o niej zapominamy 😉
- ShaRKF00D – kolejna aplikacja typu “odpal i zapomnij”.
- GTASA.vpk – czyli portu naszej gry.
- Plików z gry GTA:SA. Możecie je pobrać np. stąd. Po rozpakowaniu archiwum jedyne co będzie nam potrzebne to folder GTASA wraz z jego zawartością. Nie jest to mój upload, więc jest w nim również trochę innych śmieci, ale dla nas są bez znaczenia.
Instalacja Grand Theft Auto San Andreas krok po kroku:
Aby wszystko zadziałało wam poprawnie musicie, krok po kroku wykonać następujące czynności:
- Skopiować wszystkie niezbędne aplikacje na kartę pamięci Vity (to oczywiste)
- Folder GTASA kopiujemy do lokalizacji ux0:\data\
- Za pomocą Autplugin II aktywujemy wspomniane wcześniej wtyczki i restartujemy konsolę.
- Instalujemy i uruchamiamy CrystalPSM i czekamy, aż zaktualizuje nam niezbędne biblioteki.
- Instalujemy i odpalamy ShaRKF00D i również czekamy, aż zakończy swoje sztuczki 😉
- Dla świętego spokoju, ponownie uruchamiamy konsolę.
Po tym wszystkim nadszedł czas na crème de la crème, czyli instalujemy GTASA.vpk i uruchamiamy grę.
Galeria:
Uwaga!
Pierwsze uruchomienie tytułu może konsoli zająć kilka minut. Jeżeli wszystko zrobiliście poprawnie (tzn. postępowaliście zgodnie z moimi wskazówkami) gra w końcu ruszy. Warto również od czasu do czasu zerknąć na stronę portu na GitHub’ie upewniając się, że gramy na najnowszej, dostępnej wersji gry.
O dziwo port wykonany metodami chałupniczymi jest o niebo lepszy od ostatniego Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, które przy tym porcie wypada naprawdę blado.
Gra jest całkowicie grywalna, jednak będziecie się musieli przyzwyczaić do sterowania. Przyciski L2/L3 oraz R2/R3 “powędrowały” na touchpad, więc upłynie trochę wody w Wiśle zanim instynktownie zaczniecie “głaskać” konsolę w celu wywołania upragnionego przycisku.
Nie mniej jednak GTA:SA na PlayStation Vita jest jak najbardziej grywalne i boli mnie jedynie brak jakichkolwiek pucharków do zdobycia, chociaż to przy aplikacji typu homebrew jest jak najbardziej oczywiste.
Dziękuję za uwagę.