Konsole

Konwertujemy obraz iso PSX’a dla Adrenaline (emulator PSP)

Jakiś czas temu przedstawiłem wam Adrenaline, czyli pełnoprawny emulator PSP zamieniający PlayStation Vita w konsolę poprzedniej generacji. Już sam fakt rozszerzenia biblioteki gier o świetne tytuły z PlayStation Portable z pewnością ucieszył niejednego gracza, jednak jak wspomniałem wcześniej emulator Adrenaline posiada…wbudowany emulator pierwszego Playstation. I to działający na tyle dobrze, że fani retro grania z pewnością z niego skorzystają.

Aby jednak emulator Adrenaline poprawnie emulował gry z PSX’a musimy przekonwertować obraz *.iso na format EBOOT.PBP co jest de facto niezwykle proste, o ile wiemy co musimy zrobić.

Co będzie nam potrzebne do konwersji gry z *iso/*.bin na EBOOT.PBP ?

  • Obraz *.iso/*.bin gry z PlayStation – pobierzecie go z sieci 😉 Przypominam, że na naszym forum istnieje wątek, w którym dzielimy informacjami o takich stronach znalezionych w internecie.
  • PSX2PSP – niewielka aplikacja służąca do konwersji obrazów na plik EBOOT.PBP.
  • (Opcjonalnie) grafiki w rozmiarze 402*272 które posłużą jako tło, oraz grafiki o rozmiarze 144*80 pikseli która posłuży nam jako ikonka gry.

Konwertujemy obraz *.iso dla Adrenaline (emulator PSP)

Konwersja obrazu płyty na EBOOT.PBP jest niezwykle prosta. po uruchomieniu aplikacji psx2psp przywita nas bardzo proste okienko:

Bez nazwy 2

W którym wybieramy obraz gry (1) oraz ścieżkę dla przekonwertowanego pliku (2). Opcjonalnie ustawiamy obrazek tła (Background image), oraz ikonkę (Icon image).

PSX2PSP umożliwia również dodanie podkładu muzycznego oraz filmiku tak aby jeszcze bardziej zwiększyć profesjonalności takiej konwersji, ale nie polecam tego robić. Po pierwsze, zwiększamy w ten sposób wielkość pliku, a po drugie Adrenaline może mieć problemy z poprawnym odczytaniem tych danych.

Nie naciskamy jeszcze na przycisk Convert ! Spowoduje to, że co prawda skonwertujemy grę do EBOOT.PBP, jednak po przeniesieniu gry do pamięci konsoli i próbie jej uruchomienia wyskoczy nam błąd 80010005. Spowodowane to jest tym, że Adrenaline poprawnie nie obsługuje plików EBOOT.PBP które nie są skompresowane.

Aby skompresować plik EBOOT.PBP wystarczy wcisnąć przycisk Options i w zakładce Common przesuwamy suwak Compression Level.

Bez nazwy 3

Moim zdaniem kompresja na poziomie 5 jest wystarczająca. Pamiętajcie, że najwyższe poziomy kompresji spowodują przycinanie się filmików FMV w grach i/lub problemy z wczytywaniem danych gier. Podczas testów kilka razy zdarzyło się, że gry maksymalnie skompresowane po prostu wieszały się w trakcie grania. Nie wiem, czy jest to spowodowane stabilnością Adrenaline, czy też poziomem kompresji, ale warto mieć ten fakt na uwadze. 

Ostatecznie, klikamy w przycisk Covnert i przenosimy gry do lokalizacji:

ux0:/pspemu/GAME/

A tak prezentują się gry skonwertowane przeze mnie osobiście:

 To by było na tyle. Dziękuję za uwagę.

Czy ten wpis okazał się dla Ciebie przydatny ?

Możesz go ocenić:

Średnia ocena: 4.7 / 5. Głosów: 3

Jeszcze nikt nie zagłosował ! Chcesz być pierwszy ?

Może cię zainteresować:

Trofea i osiągnięcia: Lies of P

Kabson

Trofea i osiągnięcia: A Plague Tale: Requiem

Kabson

Trofea i osiągnięcia: The Wanderer: Frankenstein’s Creature

Kabson

Trofea i osiągnięcia: Blood Bowl III

Kabson

Stray – droga do platyny

Kabson

Gramy w GTA San Andreas na PlayStation Vita

Kabson

Zostaw komentarz


Obserwuj nasz blog !
Podaj swój adres email, by być informowanym na bieżąco o nowych artykułach pojawiających się na naszej witrynie.