Istnieje wiele dowodów na to, że najnowszy Firefox nie radzi sobie z grami stworzonymi w środowisku Flash. Dzisiaj przedstawiam Wam bardzo prosty hotfix, dzięki któremu wszystkie gry w tej technologii ponownie zaczną chodzić płynnie.
Zatem, gdzie tkwi problem ?
Począwszy od wersji 49.0.2 Firefox’a twórcy tej przeglądarki wprowadzili nową flagę w ustawieniach, która zwie się renderowaniem asynchronicznym. W założeniach dzięki tej funkcjonalności przeglądarka powinna płynniej wyświetlać treść strony jednak okazuje się, że powoduje ona lagi w bardziej zaawansowanych animacjach (a właśnie “przypadkowo” składa się, że gry to takie obiekty…)
Problem jest na tyle dotkliwy, że nawet niektóre strony wyświetlają informacje z prośbą o zmianę przeglądarki…
Rozwiązanie tego problemu jest banalne, wystarczy w polu adresu wpisać frazę:
about:config
Aby przejść do zaawansowanych opcji naszej ulubionej przeglądarki. W pierwszej kolejności wyskoczy nam monit “straszący” od lat:
Jako, że jesteśmy twardzielami kilkamy w przycisk Akceptuję ryzyko. Przeniesie nas to do ustawień.
W polu szukaj wpisujemy frazę:
dom.ipc.plugins.asyncdrawing.enabled
Aby przefiltrować ustawienia przeglądarki. Teraz wystarczy dwukrotnie kliknąć na wyniku, zmieniając jego wartość na false. Po zrestartowaniu aplikacji nasze problemy powinny odejść do lamusa…
To w chwili obecnej jedyna znana metoda rozwiązująca problemy z lagowaniem flash’a w Firefoxie. Dla ciekawych dodam, że ten problem występuje jedynie w systemie od Microsoftu…
2 komentarze
Przydatna informacja, wydaje mi się, że w nowszychwersjach >50 ta opcja jest domyślnie wyłączona
Zgadza się, przed chwilą sam to sprawdziłem 😉