Biblioteki w systemie Windows to specjalne “foldery” z których możemy przenosić się w wybrane przez nas lokacje na naszych dyskach. Pomagają nam w organizowaniu swoich zasobów i są niezwykle przydatne gdy nas sprzęt wyposażony jest w wiele miejsca przeznaczonego na dane. Elementy do bibliotek możemy szybko dodać za pomocą menu kontekstowego, jednak z pewnością znajdą się użytkownicy niekorzystający z tego udogodnienia zaprezentowanego już w Windows 7, którzy dodatkowo chcą nieco “odchudzić” swoje menu dostępne pod prawoklikiem.
Możliwe, że się powtarzam (takie swoiste, autorskie Déjà vu, hehe…) ale ponownie musimy pogrzebać w rejestrze (albo przewinąć cały ten poradnik i pobrać gotowe pliki *.reg) Zatem odpalamy regedit.exe, a następnie nawigujemy pod klucze:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\Library Location HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\Library Location
i usuwamy je wraz z zawartością. Zmiany zostają wprowadzone podczas trwania aktualnej sesji, więc nie musimy ponownie uruchamiać komputera, aby zauważyć efekty naszej pracy. Ponownie się powtórzę, cała operacja nawet laikowi zajmie nie więcej niż 2 minuty.