RETRO

Zone of the Enders: The 2nd Runner (2003)

Zone of the Enders: The 2nd Runner, znany w Japonii pod tytułem Anubis: Zone of the Enders, to kosmiczny hack’n’slash opracowany oraz wydany przez firmę Konami na konsolę PlayStation 2 w 2003 roku. Jest to kontynuacja gry Zone of the Enders, w której głównym elementem rozgrywki są walki z wykorzystaniem zaawansowanych maszyn bojowych.

Akcja gry Zone of the Enders: The 2nd Runner rozgrywa się dwa lata po wydarzeniach z pierwszej części serii. Głównym bohaterem jest Dingo Egret, były pilot organizacji BAHRAM, który obecnie pracuje jako górnik na Kallisto, jednym z księżyców Jowisza. Podczas swojej pracy Dingo odnajduje Jehuty, potężnego robota znanego z poprzedniej gry. Wkrótce po znalezieniu robota, Dingo zostaje napadnięty przez swoich dawnych pracodawców z organizacji BAHRAM. Gdy odmawia ponownego wstąpienia w ich szeregi, zostaje poważnie ranny. Na szczęście, dzięki interwencji agentki Ken Marinaris, udaje mu się połączyć z systemami podtrzymywania życia na pokładzie Jehuty, zaś naszym zadaniem będzie ostateczne rozprawienie się z byłymi pracodawcami.

Galeria:  Zone of the Enders: The 2nd Runner

W świecie gier z robotami można wyróżnić dwa główne typy rozgrywki, które mogą zainteresować graczy: dynamiczne gry akcji/strzelanki oraz realistyczne symulatory. Zone of the Enders: The 2nd Runner zdecydowanie należy do pierwszej kategorii, nie mając nic wspólnego z symulacjami. To intensywna gra akcji w pełnym tego słowa znaczeniu, której projekt i tempo skierowane są do graczy o szybkich palcach, a nie do tych, którzy preferują realistyczne podejście i skomplikowane mechaniki, jak w np. świetnym Armored Core. 

Konami postawiło na bardziej intensywną i wymagającą rozgrywkę, w której musimy zmierzyć się z dużą ilością przeciwników jednocześnie. Dzięki nowemu, ulepszonemu w stosunku do pierwszej części gry systemowi namierzania możliwe jest szybkie przełączanie się między celami i atakowanie wielu wrogów jednocześnie, co znacząco zmienia dynamikę walki. Zamiast skupiać się na pojedynczych celach, gra zmusza do szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację na polu bitwy. 

Oponentów eliminujemy korzystając z szerokiej gamy ataków. Wykorzystujemy zarówno broń dystansową, jak i potężny miecz energetyczny. W trakcie rozgrywki szybko okazuje się, że broń dystansowa jest znacznie mniej skuteczna od walki w zwarciu, więc wszelakie rakiety inne tego typu „atrakcje” będziemy wykorzystywać głównie do „zmiękczania” oponentów, bądź likwidacji niewielkich, aczkolwiek licznych przeciwników.

The 2nd Runner udało się znacząco podnieść poziom oprawy wizualnej w stosunku do pierwowzoru. Twórcy gry zwiększyli liczbę obiektów wyświetlanych na ekranie, poprawili efekty cząsteczkowe i zdecydowali się na wykorzystanie cel-shadingu jako głównego stylu wizualnego. Pomimo tego co czasami dzieje się na ekranie silnik gry stara się utrzymać stałą liczbę klatek i muszę przyznać, że nawet mu się to udaje.

Muzyka w Zone of the Enders 2 doskonale współgra z dynamiczną rozgrywką, wzmacniając atmosferę gry i dodając jej dodatkowej głębi. Skomponowana głównie przez Norihiko Hibino, muzyka w Zone of the Enders 2: The 2nd Runner łączy w sobie elektroniczne dźwięki z orkiestralnymi aranżacjami, tworząc energiczną ścieżkę dźwiękową która zachęca nas do kontynuacji naszej misji w ogniu zniszczenia.

Mój kiepski gameplay: 

Niestety w Konami nie przyłożono się do sterowania kamerą w tym tytule. Często zdarza się, że nie tylko nie nadąża za akcją na ekranie, ale i też nie ułatwia nam rozgrywki „szalejąc”  i pokazując w danym momencie nie to, co powinna. Co prawda, mamy możliwość ręcznego skorygowania widoku, jednak zazwyczaj za chwilę „odlatuje” i znowu nie wiemy co się dzieje na ekranie.  Jednoczesna walka z przeciwnikiem i szalejącą kamerą jest czasami naprawdę uciążliwa i na wyższych poziomach trudności może stanowić problem gdy nie mamy sprawnych (najlepiej po 6 w każdej dłoni…) palców…

Variatkowo Retexture Project: Zone of the Enders: The 2nd Runner 

Postanowiłem przeprowadzić kilka eksperymentów i stworzyłem lepsze tekstury do emulatora PCSX2. Dzięki nim gra zyskała nową jakość, co z pewnością zachwyci zarówno nowych graczy, jak i tych, którzy pragną odświeżyć swoje wspomnienia związane z tym tytułem.

ZOE S ZOE VRP

Paczkę z poprawionymi teksturami możecie pobrać z naszego forum.

Zone of the Enders: The 2nd Runner dzisiaj.

To wciąż kawał dobrej gry do której warto wrócić po latach. Mechanika gry trochę się zestarzała, jednak rozwalanie chmar robotów wciąż dostarcza sporo frajdy. Grę bez problemu uruchomicie na emulatorze PlayStation 2, bądź po prostu kupicie remaster na Steam.

Tak jak wciąż wspominam w moich wpisach, granie na emulatorach za pomocą klawiatury mija się z celem. Dlatego też polecam Wam te dwa modele padów:
  • 8Bitdo SN30 w cenie ok. 116 złotych (dostępny na Allegro, X-kom)
  • 8Bitdo Ultimate C w cenie ok. 134 złotych. (dostępny na Allegro, X-kom)
Sam używam 8Bitdo Ultimate C niemal od roku i nie mam z nim żadnych problemów. 

Dziękuję za uwagę i życzę miłego grania !

Pozostaw coś po sobie - oceń ten wpis ! Zmotywujesz nas tym do dalszej pracy.

Kliknij w gwiazdkę, by go ocenić !

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba głosów: 3

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu.

Podoba ci się ten wpis? Możesz mnie wspomóc:

Postaw kawę za:

Każda ofiarowana mi filiżanka tego trunku sprawia, że będę w stanie częściej pisać na moim blogu 😉
Z góry dzięki!

Może cię zainteresować:

Wild West C.O.W.-Boys of Moo Mesa (1992)

Kabson

Chiller (1986)

Kabson

Trofea i osiągnięcia: Blood Bowl III

Kabson

Trofea i osiągnięcia: The Beast Inside

Kabson

Trofea i osiągnięcia: Syphon Filter: Dark Mirror

Kabson

Trojan (1986)

Kabson

Zostaw komentarz